۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85031935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۰ پلاک ویژه برای معلولان واجد شرایط در زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۲۸۰ پلاک ویژه خودرو برای افراد دارای معلول واجد شرایط در این استان صادر شده است و این مجوز به گروه‌های افراد دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید داده می‌شود.

سلمان حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، فراهم سازی امکانات لازم برای تقویت مشارکت اجتماعی این افراد و رفع موانع موجود جهت دسترسی به اماکن عمومی (آموزشی، درمانی، محل کار) اقدام به صدور پلاک ویژه در سطح استان زنجان کرده است.

وی به مزایای پلاک ویژه خودروی معلولان اشاره کرد و گفت: امکان بهره‌مندی فرد دارای معلولیت از جای پارک ویژه معلولان فراهم بوده و برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولین برای خودروهای غیر پلاک معلولین ممنوع است.

به گفته این مسوول، در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر توسط جرثقیل حمل و به پارکینگ انتقال می شود.

حسینی افزود: در صورتی که فردی واجد شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان باشد می‌تواند به یکی از مراکز مثبت زندگی یا بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را ارائه کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی درباره شرایط فک پلاک خودرو معلولان نیز خاطرنشان کرد: چنانچه فرد دارای پلاک خودرو مرتکب تخلف شده یا فوت شود این امتیاز از وی سلب خواهد شد.

هم اکنون ۲۲ هزار نفر دارای معلولیت در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات درمانی و توانبخشی استفاده می‌کنند، این تعداد معلول شامل معلولین ذهنی، جسمی، شنوایی، بینایی، روان و سالمندان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha