سازوکار قانونی مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در کارهای تولیدی فراهم شود 

نوشهر - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: باید ساز و کارهای قانونی برای مشارکت فعالان تشکل های مردم نهاد در انواع کارهای تولیدی این استان اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی عصر یکشنبه در نشست با سازمان های مردم نهاد غرب مازندران در فرمانداری نوشهر افزود : فعالان تشکل های مردم نهاد جزو اقشار مورد اعتماد و امین در جامعه هستند که در همه بخش ها از جمله وام های بانکی گرفته تا آموزش و واگذاری برخی از فعالیت های خدماتی و تولیدی باید به آن ها واگذار شود.
وی توضیح داد : به عنوان مثال طرح های دریا که هر سال در خرداد ماه اجرا می شود معتقدم واگذاری این طرح ها برای کسب در آمد فعالان این تشکل ها که به نوعی از قشرهای آسیب پذیر حمایت می کنند هیچ مغایرتی با قانون ندارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد: در مجموعه گردشگری ، رفاهی، اقامتی نمک آبرود چالوس که به عنوان یک ظرفیت در مازندران است و گردشگران زیادی از این مجموعه بهره می برند فعالان تشکل های مردم نهاد می توانند با ایجاد غرفه بازارچه تولید محصولات در این مجموعه فعالیت کنند.
سلگی ادامه داد : تلاش می شود در این زمینه با مسؤولان این مجموعه مذاکره انجام گیرد به هرشکل مازندران در نیمه نخست امسال شاهد تعداد ۷۰ میلیون مسافر اقامت در شب بود و باید از این ظرفیت در حوزه اقتصادی استفاده کرد.
وی تاکید کرد : باید از مسوولان تشکل های مردم نهاد در نشست های مختلف به ویژه شورای اداری دعوت بعمل آید و از دیدگاه های آنان استفاده کرد.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : امروز همه نگاه ها در این استان به سمت و سوی توسعه ، آبادانی و رفاه مردم است و این محقق نمی شود جز در سایه همدلی ، وفاق و همراهی مردم به ویژه تشکل های مردم نهاد
فرماندار نوشهر در این نشست ، توانمند سازی اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی ، ایجاد هماهنگی برای نصب تابلو های تبلیغاتی با اجاره کمتر ، دخالت دادن در بازارچه های در استان ، ایجاد بانک اطلاعاتی از افراد آسیب پذیر را از جمله خواسته و انتظارات تشکل های مردم نهاد در این شهرستان برشمرد.
رستم زرودی افزود : حدود ۱۹ تشکل مردم نهاد در این شهرستان فعالیت دارند و اغلبشان در زمینه اشتغال ، ازدواج جوانان ، حمایت از بیماران خاص واعتیاد تلاش می کنند.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران وعده داد انتظارات و خواسته های فعالان تشکل های مردم در بخش های زیست محیطی ، منابع طبیعی، تخریب اراضی کشاورزی حمایت بیشتر از سوی مسوولان به ویژه فرمانداران منطقه پیگیری کند.

طبق آمار موجود ۳۷۵ تشکل مردم نهاد در مازندران فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha