۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبر: 84967403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ کسب و کار در کشور به درستی شکل نگرفته است

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبر: 84967403
فرهنگ کسب و کار در کشور به درستی شکل نگرفته است

شیراز- ایرنا- نماینده معاون اقتصادی وزیر کشور برای برگزاری استارت آپ سرمایه گذاری استان فارس گفت: فرهنگ کسب و کار، سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور به درستی شکل نگرفته است.

به گزارش ایرنا، مهدی صبوری نژاد، روز یکشنبه در جلسه بررسی برگزاری این استارتاپ در شیراز افزود: نخستین کاری که در برگزاری این رویداد باید مد نظر داشته باشیم ارتقاء این فرهنگ است تا پایه و زمینه فعالیت های سرمایه گذاری در کشور شود.

استارتاپ سرمایه گذاری در این استان در اسفندماه امسال برگزار می شود.

وی ادامه داد: ایران ذاتا کشور سرمایه گذاری است و در بین ۱۶ کشور همسایه و هم مرز از لحاظ رتبه های بین المللی در رتبه دوم قابلیت سرمایه گذاری قرار دارد.
او اظهار داشت: به رغم اینکه ظرفیت سالانه استحصال مواد معدنی در کشور ۸۳۰ میلیون تن است اما هم اینک سالانه ۳۵ میلیون تن مواد معدنی را استحصال می کنیم.
صبوری نژاد بیان کرد: یکی از پارامترهای توسعه اقتصادی کشور کسب و کارهای مولد است، در کشور ما رشد کسب و کارهای مولد و غیر مولد به طور موازی با یکدیگر شکل نگرفته است و در حالی که کسب و کارهای غیر مولد بسیار رواج یافته اما کسب و کارهای مولد رشد چندانی نداشته‌اند.
او افزود: یکی از مولفه ها که بر ضرورت برگزاری این استارتاپ سرمایه گذاری تاکید می کند این است که به سمت شناسایی کسب و کارهای مولد حرکت کنیم و بر روی فرهنگ این کسب و کارها برنامه ریزی داشته باشیم.
وی گفت: در کشور ما فضا به سمت تجارت در حال شکل گیری است و معمولا فعالیت ها به سمت سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کارها پیش نمی رود که این مساله را نیز در دل این رویداد پیگیری خواهیم کرد.
صبوری نژاد گفت: هم اینک نزدیک به ۲۴ هزار واحد تولیدی و بنگاه شکست خورده در کشور وجود دارد که حتی بیش از این عدد هم می تواند باشد.
او افزود: معتقدیم یکی از دلایل شکست بنگاه های کسب و کار، نبود فرهنگ تولید ایده است، برخی کسب و کارها از همان ابتدای تشکیل ایده شکست خورده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha