برنامه ریزی برای مدیریت هفت هزار میلیارد تومان اعتبارات حمایت از تولید در فارس ضرورت دارد

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، گفت : امسال حدود هفت هزار میلیارد تومان از محل تبصره ماده ۱۶ و ۱۸ وارد استان می‌شود که اگر این منابع را مدیریت کردیم منجر به تولید و ایجاد اشتغال می شود و در غیر این صورت به داد و ستد مجازی و کاذب و سوداگری تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ربانی زاده، روز یکشنبه در نشست سرمایه گذاری استان در شیراز افزود: در استان هم شاهد مراجعه سرمایه گذار و هم مراجعه سرمایه پذیر هستیم اما آن حلقه اتصال که بین این ۲ ارتباط برقرار کنیم را نداریم.

او ادامه داد: الان ۹۵ درصد صنایع ما صورت های مالی حسابرسی شده ندارند، دانش آنها پویا نیست، راه و رسم استفاده از بازار سرمایه را نمی دانند، فقط تولید می کنند، درگیر روزمرگی هستند و نمی دانند که اگر بخش تحقیق و توسعه در مجموعه آنها شکل بگیرد و تحقیق و توسعه را وارد مجموعه خود کنند چه فوایدی برای آنها به دنبال دارد.

وی، ضمن تاکید بر حمایت استان از سرمایه گذاری که به تولید و اشتغال منتهی می شود افزود: در استان ظرفیت سرمایه گذاری خوب است اما از این ظرفیت ها آنگونه که باید استفاده نکرده ایم و وضعیت سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت ها نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به لزوم تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گذاری در استان گفت: باید بکوشیم که با بهره گیری از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان به جایگاهی که در شان استان است برسیم.
وی با اشاره به برگزاری استارتاپ سرمایه گذاری در این استان در اسفندماه امسال گفت: برگزاری این استارتاپ برای استان فارس یک ضرورت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha