۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84967570
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۱۳ بیمار خاص خراسان‌شمالی برای دریافت وام به بانک معرفی شدند

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۶۱۳ بیمار خاص و صعب العلاج استان در سالجاری برای دریافت وام درمانی ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک معرفی شدند.

دکتر علی عفتی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد بیمار معرفی شده برای دریافت وام بانکی، ۲۸۳ بیمار سرطانی، ۱۱ بیمار صعب العلاج؛ "اس ای"، " اوتیسم"، " سی اف"و ۳۱۹ نفر نیز بیمار تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام اس است.

وی افزود: پرداخت وام قرض‌الحسنه به بیماران خاص و صعب العلاج با هماهنگی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک ها انجام می شود.

عفتی زاده ادامه داد: بیماران خاص می توانند با توجه به شرایط و برای درمان بیماری این تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کنند.

وی یادآور شد: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان شناسایی و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده است و از این تعداد؛ ۲ هزار و ۹۱۷ نفر بیمار دیابتی، ۲ هزار و ۳۷۰ نفر بیمار سرطانی، ۴۰۷ نفر بیمار ام اس، ۱۰۳ نفر بیمار هموفیلی، ۲۶۱ نفر بیمار دیالیزی، ۱۳۷ نفر بیمار پیوندی، ۹۷ نفر بیمار اوتیسم، ۶۶ نفر بیمار پی کی یو و ۳۳ نفر بیمار تالاسمی است.

تلاش برای جذب نیروی درمانی متخصص

وی با اشاره به دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی مرکز درمان ناباروری، نیروی متخصص برای بیمارستان امام حسن (ع) و دپارتمان قلب، تامین نیروی متخصص برای بیمارستان پورسینای آشخانه و مرکز درمانی راز و جرگلان محورهای این دیدار بود.

عفتی زاده با بیان اینکه نیازهای درمانی استان در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: با قول مساعد وزیر بهداشت مقرر شد برای تامین نیروهای متخصص مورد نیاز استان در حوزه درمان اقداماتی انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: ارایه خدمات با کیفیت و عادلانه، توسعه خدمات بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد و دپارتمان قلب، توسعه بیمارستان پورسینای آشخانه و راه‌اندازی مرکز درمانی ارتش در رازوجرگلان نیازمند نیروی متخصص است و پیگیری‌ها تا رفع کامل این دغدغه‌ها ادامه خواهد داشت.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha