۵۰ گروه وظیفه نظارت بر بازار شب یلدا استان مرکزی را برعهده دارند

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۵۰ گروه متشکل از ۱۰۰ نفر از بازرسان این سازمان وظیفه نظارت بر بازار شب یلدای این استان را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی صفری» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بازرسی در سطح بازار با اولویت میوه، تره بار، کالاهای اساسی، آجیل و خشکبار انجام می شود.

وی ادامه داد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد کشاورزی در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان صمت، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌ها مربوطه انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مانور بازرسی و نظارت از اصناف مرتبط با کالاهایی که تحت نظارت جهاد کشاورزی است با حضور بازرسان از جهادکشاورزی استان، اراک، اصناف و صمت برگزار می شود.

صفری با یادآوری ذخیره کالاهای اساسی برای شب یلدا در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان اکنون مشکلی وجود ندارد و با توجه به تولید مازاد مرغ نیاز است با افزایش خرید از بروز ضرر و زیان برای مرغداران جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در شهرستان اراک بازرسی و نظارت از همه محصولات غذایی و زیرمجموعه جهاد کشاورزی شهرستان اراک در سطح فروشگاه ها و نانوایی ها توسط بازرسان انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و موارد تخلف را گزارش دهند.


۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha