۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱:۰۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84970153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرکرد- ایرنا- معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از افزایش نظارت بر بازار شب یلدا خبر داد.

غلامرضا قائدامینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از کشف ۴۰۰ کیلوگرم آجیل قاچاق در شهرکرد خبر داد و گفت: این محموله که از سه واحد صنفی در استان کشف شد.

به گفته وی، این محموله ۸۰ میلیون تومان ارزش دارد و پس از تنظیم پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی همچنین از آغاز طرح نظارتی بازار شب یلدا در استان خبر داد و گفت: در همین خصوص ۵۰ بازرس در تمامی شهرستان‌های استان ساماندهی شده است.

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این بازرسان که متشکل از بازرسان اتاق اصناف، سازمان صمت و بسیج اصناف استان است به صورت گشت‌های مشترک در صبح و بعدازظهر بر واحدهای صنفی مرتبط با شب یلدا از جمله میوه‌فروشی‌ها و عرضه آجیل نظارت می‌کنند.

قائدامینی افزود: واحدهای صنفی علاوه‌بر اینکه باید درصد سود قانونی را رعایت کنند بلکه ملزم هستند تا قیمت محصولات را درج کرده و به مصرف‌کنندگان فاکتور ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای خرده‌فروشی میوه‌ نیز ملزم هستند تا علاوه‌بر ذکر قیمت در فاکتور به نوع میوه نیز اشاره کنند و در صورتی که دستگاه مجهز به ارائه فاکتور ندارند باید آن را به صورت دستی به خریداران تحویل دهند.

کسب رتبه نخست استان در طرح ویژه بازار بازگشایی مدارس

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از کسب رتبه نخست استان در طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در سطح کشور خبر داد و گفت: در این طرح که بر اقلام و کالاهای پرمصرف دانش‌آموزان و فرهنگیان از ابتدای شهریور تا ۱۵ مهر ماه نظارت شد استان به واسطه تعداد بازرسی‌ها، تخلفات و گشت‌های مشترک رتبه نخست کشور را کسب کرد.

قائدامینی خاطرنشان کرد: در این مدت چهار هزار و ۲۳۰ مورد بازرسی از اصناف استان انجام گرفت که بر اساس آن ۶۳۲ مورد پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان شناسایی و پرونده‌های تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha