به گزارش ایرنا، پیرو فراخوان شناسایی شرکتهای معتمد ارائهکننده خدمات مالیاتی مورخ ۲۷ دیماه سال گذشته در راستای اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب مهرماه سال ۱۳۹۸ و همچنین آییننامه اجرایی موضوع ماده ۲۶ قانون مزبور مصوب ۲۲ خردادماه امسال، سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد، شرکتهای ذیصلاح و دارای شرایط لازم را بر اساس آییننامه مزبور و اسناد پیوست آن شناسایی نماید تا در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه از طریق مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور پس از دریافت درخواست متقاضیان و ارزیابی ایشان نسبت به صدور مجوز فعالیت بهعنوان "شرکت معتمد ارائهکننده خدمات مالیاتی" اقدام نماید.
لذا با عنایت به آییننامه اجرایی موضوع ماده ۲۶ قانون مزبور، متقاضیان ابتدا باید شرایط احراز موافقت اصولی را کسب نمایند، بنابراین در مرحله اول ارسال درخواست و اسناد و مدارک متقاضیان بر اساس سند «شرایط احراز موافقت اصولی برای متقاضیان بهعنوان شرکت معتمد ارائهکننده خدمات مالیاتی» صرفاً از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور انجام خواهد گرفت.
در صورت صدور موافقت اصولی برای متقاضی از سوی مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور، متقاضی مکلف است با انجام اقدامات لازم و احراز شرایط صدور مجوز فعالیت حداکثر تا شش ماه پس از صدور موافقت اصولی نسبت به ارائه درخواست مجوز فعالیت به مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور صرفاً از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، اقدام نماید.
شایانذکر است صدور موافقت اصولی، بهمنظور شروع اقدامات اولیه جهت احراز شرایط صدور مجوز بوده و هیچ حقی بهمنظور دریافت مجوز فعالیت و انجام خدمات برای متقاضی ایجاد نمیکنند.
نظر شما