پانادیچ:‌ کرواسی سزاوار کسب جام است/ بازیکنانمان همین الان هم قهرمان هستند

تهران- ایرنا- مربی اسبق تیم ملی کرواسی گفت: بازیکنان ما تا همین الان هم عالی عمل کردند و اگر قهرمان شوند، سزاوارش بودند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی کرواسی توانست جمعه شب با برتری برابر برزیل مدعی در ضربات پنالتی جواز صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کند.

این در حالی است که پس از نایب قهرمانی کروات‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، خیلی‌ها بر این باور بودند که با توجه به تغییر نسل در تیم ملی کرواسی، دیگر این تیم جزو مدعیان نخواهد بود اما زلاتکو دالیچ و شاگردانش ثابت کردند که موفقیت در روسیه شانسی نبود.

در همین راستا آندره‌ پانادیچ بازیکن سابق تیم ملی کرواسی و دستیار آنته کاکیچ در این تیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد موفقیت این تیم، شانس قهرمانی و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

دوباره کرواسی بین چهار تیم برتر دنیا قرار دارد. نظر شما در مورد این موفقیت چیست؟

کشور ما سراسر استعداد است. کشور کوچکی با حدود ۴ میلیون جمعیت هستیم که این نتایج فوق‌العاده را کسب کردیم. در جام جهانی قبلی نایب قهرمان شدیم و در سال ۱۹۹۸ سوم. پس تیم قابل احترامی هستیم.

کرواسی در شرایطی برزیل را حذف کرد که خیلی‌ها آن تیم را مدعی قهرمانی می‌دانستند.

واقعا بازی جذابی بود. کرواسی واقعا تاکتیکی بازی کرد. بازیکنان به خوبی برای این دیدار هم از نظر ذهنی و تاکتیکی آماده بودند و واقعا به خاطر این بازی و عملکرد باید به بازیکنان، کادر فنی و تمام کسانی که در این موفقیت سهمی داشتند تبریک بگوییم.

پانادیچ:‌ کرواسی سزاوار کسب جام است/ بازیکنانمان همین الان هم قهرمان هستند

بعد از اینکه بازیکنانی نظیر مانژوکیچ و راکیتیچ تیم ملی را ترک کردند، خیلی‌ها بر این باور بودند که دیگر موفقیت‌های کرواسی خاتمه یافته اما نسل جدید بازیکنان هم خودشان را ثابت کردند.

کادر فنی در انتخاب بازیکن عالی عمل کرد. بازیکنان با تجربه به خوبی نفرات جوان را هدایت می‌کنند و تجربیاتشان را در اختیار آنها قرار می‌دهند. نفرات جوان هم به خوبی پتانسیل خود را نشان دادند و خیلی زود خودشان را به سطح عالی رساندند همه نفرات در باشگاه‌های بزرگ اروپا بازی می‌کنند و نظم و رفتار حرفه‌ای را بلد هستند.

یکی از شاخصه‌های اصلی تیم ملی کرواسی جنگندگی تا آخرین دقیقه است. چطور دالیچ تیمی را ساخته که هر سه روز یکبار ۱۲۰ دقیقه بازی می‌کند و همیشه هم در این دقایق موفق است؟

دالیچ نیازی نیست کاری کند. او تیمی را تربیت کرده که برای موفقیت تلاش می‌کند. برنامه ریکاوری و استراحت خوبی برای بازیکنان در نظر می‌گیرد و آنها را به خوبی از نظر تاکتیکی آماده می‌کند. از طرفی بازیکنان از نظر بدنی همه در شرایط عالی هستند.

پانادیچ:‌ کرواسی سزاوار کسب جام است/ بازیکنانمان همین الان هم قهرمان هستند

چقدر شانس برای قهرمانی کرواسی در قطر قائل هستید؟

نمی‌دانم. هر چند الان هم بازیکنان موفقیت بزرگی کسب کردند و همه نفرات برای ما قهرمانند. اگر هم قهرمان شوند حتما سزاورش هستند.

تیم ملی کرواسی روز چهارشنبه در مرحله نیمه نهایی از ساعت ۲۲:۳۰ باید به مصاف آرژانتین برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha