مبارزات حاج قاسم با اشرار جنوب شرق کشور از قاب حقیقت
مستند «پاییز پنجاه سالگی»

تهران- ایرنا- کارگردان مستند «پاییز پنجاه سالگی» گفت: این فیلم روایتی از حضور حاج قاسم در جنوب شرق کشور است و داستان‌های متعددی که ایشان در دهه ۷۰ شمسی داشته‌اند.

محسن اسلام زاده در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در توضیح مضمون مستند ۷۰ دقیقه ای پاییز پنجاه سالگی که امسال در بخش مسابقه شهید آوینی شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت حضور دارد، گفت: داستان این فیلم درباره محمد جمالی است؛ او یکی از کسانی است که زیردست حاج قاسم در بیرون از شهر کار می کرده است.

وی افزود: محمد جمالی در سالهای حضور حاج قاسم در سیستان و بلوچستان یکی از فرماندهان ایشان در بخش اطلاعات در شهر سیرجان بوده است.

اسلام زاده تاکید کرد: این فیلم روایتی از حضور حاج قاسم در جنوب شرق کشور است و داستان های متعددی که ایشان در دهه ۷۰ شمسی داشته اند.

مبارزات حاج قاسم با اشرار جنوب شرق کشور از قاب حقیقت

این مستندساز تصریح کرد: بعد از جنگ و تا پایان دفاع مقدس وقتی سپاه ثارلله به کرمان بازمی گردند بعد از مدتی حاج قاسم از سوی رهبری مامور می شوند که امنیت را در جنوب شرق کشور برقرار سازد.

وی بیان کرد: آن زمان کاروان های متعدد مواد مخدر در این منطقه بوده است و اشرار، در این منطقه حکومتی برای خود درست کرده بودند؛ این فیلم روایت آن روزهاست. به حمدالله تصاویر بکری از آن زمان پیدا کردم و آدم هایی را یافتم که خاطرات بسیار جالبی از آن زمان دارند و تلاش کردم برشی از زندگی حاج قاسم که مربوط به دهه ۷۰ است را به خوبی پرداخت کنم.

مبارزات حاج قاسم با اشرار جنوب شرق کشور از قاب حقیقت

این کارگردان مستند در توضیح چرایی انتخاب این سوژه برای ساخت فیلم مستند، خاطرنشان کرد: مدیر سابق شبکه یک سیما از من خواهش کرد که با توجه به این که پیشتر در مناطق سیستان بلوچستان کار کرده ام، کاری خوبی از این زمان بسازم؛ یکسال و نیم طول کشید تا این کار را تولید کردم.

اسلام زاده در پاسخ به این سوال که اقبال از این فیلم را چطور می بیند، گفت: بسیار امیدوارم به دیده شدن این مستند؛ این فیلم یک سال است که آمده شده و قرار بود که سال گذشته اکران شود اما بعد از این که آماده شد و دوستان مختلفی آن را دیدند این نظر را داشتند که می تواند کار ویژه ای باشد.

وی افزود: پارسال نزدیک زمان شهادت حاج قاسم کار آماده شده بود و می خواستیم همان زمان آن را پخش کنیم اما دوستان پیشنهاد دادند که صبر کنیم و این فیلم را در زمان مناسبش یعنی جشنواره حقیقت اکران کنیم.

این مستندساز یادآور شد: پاییز پنجاه سالگی پس از سینما حقیقت در کرمان هم پخش خواهد شد و پس از آن در دی ماه از تلویزیون به نمایش درخواهد آمد.

مبارزات حاج قاسم با اشرار جنوب شرق کشور از قاب حقیقت

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha