۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبر: 84967973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ورامین به زیر کشت گندم رفت

ورامین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: از ابتدای فصل کاشت غلات در ورامین تاکنون ۱۰ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم رفته است.

هاتف ممیزی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای فصل پائیز و با آغاز عملیات کاشت غلات، بیش از ۱۰ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت گندم رفته و همچنان کشاورزان به کاشت این محصول ادامه می‌دهند.

وی افزود: سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم رفته بود و از هر هکتار به طور میانگین پنج هزارو ۱۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر گندم، امسال تا کنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت محصول جو رفته است.

وی میزان کاشت محصول جو در سال زراعی گذشته را ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار و میزان برداشت محصول از هر هکتار را به طور میانگین ۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین میزان کاشت محصول کلزا در سال زراعی جاری را ۵۲۰ هکتار اعلام کرد و افزود: سال زراعی گذشته ۴۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی ورامین زیر کشت محصول کلزا رفته بود و به طور میانگین از هر هکتار اراضی زیر کشت کلزا یکهزار کیلوگرم محصول برداشت شد.

شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

ورامین با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha