۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبر: 84968127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوت آمریکا از روسیه برای حضور در نشست سال آینده اَپک

تهران- ایرنا- مت موری نماینده آمریکا در سازمان "همکاری‌های اقتصادی آسیا- پاسیفیک" (APEC) گفت که آمریکا به عنوان میزبان سال آینده این نشست از روسیه نیز دعوت به عمل می‌آورد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی امروز دوشنبه گفت که روسیه در سال آینده برای شرکت در نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- پسیفیک (APEC) به میزبانی آمریکا دعوت می شود.

«مت موری» یک مقام ارشد آمریکا در این سازمان در نشست خبری سنگاپور گفت که واشنگتن به عنوان ناظر خوب اَپک از روسیه که یکی از اعضای این سازمان است دعوت خواهد کرد.

روابط واشنگتن و مسکو از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه (اسفند) در بدترین شرایط ۶۰ سال گذشته است.

در نشست اپک که در ماه مه (اردیبهشت) سال جاری میلادی به میزبانی تایلند برگزار شد، نمایندگان آمریکا و برخی دیگر از کشورها، زمانی که «ماکسیم رشتنیکوف» وزیر اقتصاد روسیه در حال سخنرانی بود، در اعتراض به اقدامات روسیه در اوکراین، از جلسه خارج شدند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در نشست گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ که ماه گذشته میلادی در بالی تشکیل شد، علی‌رغم دعوت اندونزی به عنوان میزبان که در برابر فشار کشورهای غربی برای عدم دعوت روسیه و حتی اخراج آن از این گروه مقاومت کرده بود، شرکت نکرد.

مت موری در ادامه ضمن تاکید بر دعوت از روسیه برای شرکت در اپک اشاره ای به حضور پوتین در این نشست نکرد. در نشست سال جاری این سازمان، آندری بلوسف نخست وزیر روسیه به نمایندگی از کشورش حضور پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha