چهار کیشوند در دام پیامک های جعلی افتادند

کیش - ایرنا - رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ‌ویژه کیش گفت: طی چند روز گذشته چهار نفر از ساکنان این جزیره در دام پیامک های جعلی با عناوین محتلف افتادند.

محسن بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سودجویان با استفاده از پیامک های جعلی از جمله سامانه های قضایی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از چهار کیشوند کلاهبرداری کردند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش ماموران پلیس فتا تا کنون ۸۰۰میلیون ریال از این وجوه به حساب مالباختگان بازگردانده شده است افزود: انتظار می رود شهروندان در مواجهه با پیامک های جعلی هوشیارتر بوده و توجه داشته باشند که سازمان های قضایی و اداری با شماره شخصی پیامک ارسال نمی کنند.

بابایی افزود: کلاهبرداران با سو استفاده از ارتباط قوه قضاییه با مردم از طریق سامانه‌هایی مانند ثنا اقدام به ارسال پیامک‌هایی جعلی به کاربران تلفن همراه می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند وارد لینک انتهای پیامک شوند.

وی افزود: این لینک کاربر را به درگاه پرداخت الکترونیکی هدایت می‌کند و در ازای مبلغ ناچیز رمز دوم را می‌خواهد که معمولا در بار اول رمز را قبول نمی‌کند و می‌گوید اشتباه است و درصورتی که رمز دوم کاربر اشتباه نیست و کلاهبردار با این کار زمان می‌خرد تا بتواند از حساب قربانی پول خارج کند.

بابایی خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند تنها سرشماره پیامک‌های قوه قضائیه Adliran و برای پلیس فتا police Fata است.

رییس پلیس فتا کیش گفت: شهروندان با مسئولیت اجتماعی خود در صورت مواجهه با این نوع کلاهبرداری‌ها آن را به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir گزارش دهند.