کشور از قوانین و مقررات روی زمین مانده رنج می‌برد

تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران تذکراتی را ارایه دادند و یک عضو شورای شهر گفت: آنچه کشور از آن رنج می‌برد، قوانین و مقررات روی زمین مانده است.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در یکصد و چهاردهمین جلسه خود تذکراتی را ارایه کردند و مهدی اقراریان با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: شهروندان از ما می پرسند که کی قرار است آلودگی و ترافیک تهران درست شود؟

وی با بیان اینکه شهروندان وضعیت نابسامان آلودگی هوا و ترافیک را متوجه شهرداری تهران می دانند، گفت: آنچه کشور از آن رنج می برد قوانین و مقررات روی زمین مانده است و دادستانی کل به عنوان حافظ منافع شهروندان، باید در خصوص ترک فعل مدیران برای دفاع از حقوق شهروندی شهروندان، ورود کند.

اقراریان ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی در موضوع هوای پاک مسئولیت دارند و بیشترین مسئولیت متوجه سازمان محیط زیست است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست غایب جدی حوزه رسیدگی به آلودگی هوا است و ۴۶ وظیفه به عهده دارد، گفت: در این خصوص وزارت کشور ۲۳ وظیفه، وزارت صنعت و معدن ۱۳ وظیفه، نیروی انتظامی ۱۴ وظیفه، وزارت نیرو ۱۱ وظیفه، وزارت راه و شهرسازی ۱۱ وظیفه و سازمان ملی استاندارد ۱۱ و دستگاه های متفرقه نیز ۱۳ وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه در بین دستگاههای مسئول شهرداری تهران ۱۰ وظیفه به عهده دارد، گفت: شهرداری تهران باید به وظایف خود در این خصوص توجه داشته باشد و مسولیت گازسوز کردن خودرو ها با شهرداری است.

اقراریان تاکید کرد : کشورهای مختلف دنیا آلودگی داشتند و با کار مطالعاتی و علمی آن را بر طرف کرده اند.

توجه به رفع مشکلات تهران در برنامه‌ آتی مدیریت شهری

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز را بدترین روز از لحاظ میزان ذرات معلق در هوا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جز ابراز همدردی با مردم چه کاری می توانیم انجام دهیم، گفت: تقاضا می کنم در برنامه چهارم، اقدامات برنامه های دوم و توسعه را دوباره تکرار نکنیم و مساله محور پیش برویم.

وی،وجود بافت فرسوده، ترافیک سنگین تهران و آلودگی هوا را مهمترین مشکلات تهران عنوان کرد و گفت: مشکلات باید در برنامه بعدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدید از محله وردآورد، نیز با بیان انتقادی اظهارداشت: یکی از بندهایی که در خصوص مشکلات این محله در شورا قرائت شده است، متأسفانه به مرحله اجرا نرسید.

امانی با بیان اینکه اعضای شورا درد مردم را گزارش می دهند و نباید آنان را به درجه اول و دوم تقسیم بندی کرد، گفت: تذکراتی که اعضای شورا می دهند ارزش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha