رکراکی: خوشحالی حضور در نیمه‌نهایی به دردمان نمی‌خورد/ دشان بهترین مربی جهان است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی مراکش گفت: اینکه الان بگوییم از رسیدن به نیمه نهایی خوشحال هستیم به دردمان نمی‌خورد.

به گزارش ایرنا،‌ ولید رکراکی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فرانسه در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ابتدای صحبت‌هایش در مورد اینکه در فرانسه متولد شده، اظهار داشت: من دوملیتی هستم. بازی با فرانسه هم باعث افتخار برای من است و هم می‌خواهیم از آن لذت ببرم. این فوتبال است. یک روز مقابل فرانسه بازی می‌کنیم و یک روز مقابل برزیل. چیزی که مهم است این است که شرایط بازی با این تیم‌ها را داشته باشید. چیزی که برای آن تلاش می‌کنیم برتری و بازی خوب مقابل بهترین تیم جهان است.

وی با بیان اینکه رومن سایس کاپیتان تیمش مقابل پرتغال مصدوم شد، افزود: مصدومان زیادی داریم و به خوبی بازیکنان در حال ریکاوری هستند. خوشبختانه کادر پزشکی ما شرایط خیلی خوبی دارد و خبرهای خوبی از سوی آنها می‌شنویم. در حال حاضر هیچکس غیبتش مقابل فرانسه قطعی نیست ما هم مثل همیشه تا آخرین لحظه منتظر هستیم تا وضعیت بازیکنان مشخص شود.

سرمربی تیم ملی مراکش تاکید کرد: می‌خواهیم به فینال برسیم و برای این کار باید فردا برنده باشیم. برای رسیدن به هدفمان هر کاری می‌کنیم و با انرژی فوق‌العاده به زمین می‌رویم. اینکه الان بگوییم از رسیدن به نیمه نهایی خوشحال هستیم به دردمان نمی‌خورد. باید فردا خوب بدویم و بازی خوب کنیم تا ببریم و ماموریت‌مان را به خوبی ادامه دهیم. یک فرصت داریم که اصلا دوست ندارم به هدر برود.

رکراکی تاکید کرد: من نمی‌خواهم دوباره ۴۰ سال صبر کنم و ببینم دوباره فرصتی پیش خواهد آمد یا نه. الان زمان آن است که از فرصتی که داریم استفاده کنیم. الان بهترین تیم این رقابت‌ها برزیل بود که از گردونه مسابقات خارج شد و اینجا نیست اما ما اینجا هستیم. در مرحله نیمه نهایی. برای موفقیت به شدت گرسنه‌ایم و برای رد کردن این مرحله باید قوی باشیم. اعتماد به نفس خوبی داریم و خسته نیستیم. ممکن است ما را دیوانه خطاب کنند اما اینجا هستیم تا ذهنیت را در مورد قاره خود (آفریقا) تغییر دهیم. من می‌خواهم در فینال باشم.

رکراکی گفت: بر خلاف انگلیس که روی کیلیان امباپه تمرکز کرده بود باید بگویم همه بازیکنان فرانسه خطرناک هستند. هر چند باید بگویم که اشرف حکیمی امباپه را بهتر از من می‌شناسد. آنها فقط امباپه را ندارند. کمی عقب تر به سطحی که گریزمان در آن فوتبال بازی می‌کند، نگاه کنید. با این حال اشرف حکیمی را در دفاع داریم و جای نگرانی نیست.

وی در مورد مالکیت تیمش در زمین گفت: شاید شما ۷۰ درصد مالکیت داشته باشید اما تنها ۲ شوت دارید. ما اینجا هستیم تا برنده شویم، فقط همین. برای مثال پپ گواردیولا؛ وقتی شما کوین دی‌بروینه و برناردو سیلوا را در ترکیب دارید، توپ را هم در اختیار دارید. من مانند فرانسه در سال ۲۰۱۸ رویاپردازی کردم. قبل از جام شاید یک صدم درصد شانس قهرمانی داشتیم اما الان خیلی‌ها شانس ما را ۱۲ درصد دانستند پس خدا را شکر.

سرمربی تیم ملی فوتبال مراکش تاکید کرد: اگر فرانسه مالکیت را به ما بدهد، آن را در اختیار خواهیم گرفت اما فکر نمی‌کنم آنها این را تقدیم ما کنند پس باید بدانیم که چگونه از برنامه‌های آنها جلوگیری کنیم. آن‌ها مربی بسیار خوبی هم دارند. به نظر من دیدیه دشان بهترین سرمربی جهان است.

وی تاکید کرد: ما نماینده مراکش هستیم و باید تصویرمان را به جهان نشان دهیم. باید بتوانیم فرهنگ‌مان، نحوه زندگی و رفتار با مادر و همسرانمان را به دنیا نشان دهیم. مراکش همیشه مردم محترمی داشته و فردا هم شکی نیست که شیرهای اطلس می‌خواهند به حماسه دیوانه وار خود ادامه دهند.

تیم ملی فوتبال مراکش که در مراحل قبل اسپانیا و پرتغال را از گردونه مسابقات کنار زد، فردا در مرحله نیمه نهایی از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت به مصاف مدافع عنوان قهرمانی یعنی فرانسه خواهد رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha