مشکل ۱۳۰۰ خرده مالک در مشهد پس از سالها بلاتکلیفی حل شد

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشکل هزار و ۳۰۰ خرده مالک در مشهد با تصویب طرح آماده سازی اراضی ۵۰ هکتاری در کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری این شهر، پس از سالها بلاتکلیفی حل شد.

حمید ضمیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تصویب طرح آماده سازی اراضی ۵۰ هکتاری موسوم به اراضی "فتح آباد" در شورای عالی شهرسازی و معماری مشهد، کاربری ها مشخص شده و خرده مالکان پس از ابلاغ طرح می توانند نسبت به اخذ پاسخگویی از شهرداری اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: اراضی فتح آباد واقع در حوزه شمال شرق مشهد و در فضای پیرامونی اراضی اسماعیل‌آباد در محدوده گردشگری سپاد و محدوده کارگاهی خین‌عرب واقع شده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شبکه معابر پیش‌بینی شده در این طرح تطابق حداکثری با شبکه معابر موجود و ثبتی دارد، همچنین ۲ محور شریانی خیام شمالی و شهید طرحچی نیز در اطراف بافت قرار دارد.

ضمیری اضافه‌ کرد: کاربری اراضی این محدوده مسکونی با لحاظ تامین سرانه‌های خدماتی پیش‌‎بینی و تصویب شده است و دانه‌بندی قطعات نیز با توجه به جلسه مشترک بین مشاور، شهرداری منطقه و مالکان بین ۲۰۰ تا ۵۵۰ مترمربع لحاظ شده است.

وی بیان کرد: کاربری‌‎های مسکونی بخشی از نیاز به اسکان شاغلان موجود در مجموعه سپاد و خین‌عرب را پوشش می دهد و منتج به کاهش نیاز به سفر می‌شود.

یکی از پرونده‌های چالشی در منطقه ۲ شهرداری مشهد مربوط به اراضی فتح‌آباد بود، اهالی این محدوده بیش از ۱۰ سال است که به دنبال حل و فصل مشکلات مربوط به اراضی خود و دریافت پروانه‌های ساختمانی هستند.

اختلافات بین شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی و شهرداری مشهد و وجود کال بین اراضی فتح‌آباد و از بین رفتن اثر کال سبب شده بود تا این مشکل لاینحل باقی بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha