پنجمین درمانگاه تخصصی تشخیص و درمان بیماری پوکی استخوان کشور در مازندران فعال شد

ساری - ایرنا - پنجمین درمانگاه پیشگیری از شکستگی ثانوی در بیماران پوکی استخوان (fls) در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری فعالیت خود را آغاز کرد. 

رییس اداره بیماری های عضلانی اسکلتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پرشکی روز سه شنبه در حاشیه آغاز فعالیت این درمانگاه به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از این درمانگاه پیشگیری از شکستگی ناشی از پوکی استخوان، در بیمارستان های رازی گلستان، یکی از بیمارستان های تهران ، همدان و کاشان فعال شده که امروز این درمانگاه تخصصی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

فاطمه حاجی ولی زاده با اشاره به اینکه پوکی استخوان یکی از بیماری های شایع است ، افزود : درمانگاه‌ های fls در بیمارستان هایی راه اندازی شد که بیماران دچار شکستگی به آن مراجعه می کنند.

وی ادامه داد : پس از مراجعه این نوع بیماران که دچار شکستگی هستند افرادی که شکستگی آنها بدون ضربه باشد به عنوان افراد در معرض یا مبتلا به پوکی استخوان تشخیص داده می شوند.

پنجمین درمانگاه تخصصی تشخیص و درمان بیماری پوکی استخوان کشور در مازندران فعال شد

رییس اداره بیماری های عضلانی اسکلتی وزارت بهداشت گفت: افراد بالای ۵۰سال دارای چنین شکستگی هایی جامعه هدف این درمانگاه تخصصی هستند و زیرپوشش خدمات مشاوره و درمانی قرار می گیرند.

حاجی ولی زاده توضیح داد: پس از تشخیص پوکی استخوان آنها برای دریافت خدمات لازم به پزشکان متخصص ارتوپد ، غدد ، روماتولوژی و همچنین پزشکان تغذیه ارجاع داده می شوند تا نکات و اقدامات لازم برای درمان آن ها انجام شود.

وی افزود: بیماران شناسایی پوکی استخوان در این درمانگاه دارای پرونده می شوند تا روند پیگیری درمان و کنترل وضعیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha