«فجر تا فجر» نماز تمدید شد

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبر: 84969779
«فجر تا فجر» نماز تمدید شد

تهران- ایرنا- مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» تا پایان دی خبر داد.

به گزارش ایرنا از ستاد اقامه نماز حامد صالحی امروز، چهارشنبه ۲۳ آذر گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره فجر تا فجر بیستم آذر بود ولی با توجه به درخواست جمعی از اهل علم و قلم، دانش آموزان و دانشجویان مبنی بر تمدید مهلت شرکت در فراخوان و به منظور بهره مندی هرچه بیشتر از حضور نسل جوان و فرهیخته کشور تا پایان دی تمدید شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را در سامانه جشنواره های ستاد اقامه نماز ثبت کنند.

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از ۱۳ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که استان قزوین با ارسال هزار و ۷۰۰ اثر، استان سیستان و بلوچستان با هزار و ۵۵۴ اثر و استان کرمان با هزار و ۴۴۱ اثر رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز افزود: این فراخوان در دو بخش کودکان و دانش آموزان (۳ تا ۱۸ سال) و بزرگسالان ( ۱۸ سال به بالا) در حال برگزاری است و کودکان و دانش آموزان در بخش فرهنگی و هنری در قالب های کلیپ، پادکست، نقاشی، خوشنویسی، عکس و سرود و در بخش ادبی در قالب خاطره و دلنوشته، داستان و قصه گویی می توانند شرکت کنند.

همچنین طلاب، فرهنگیان، هنرمندان، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، فرهنگیان و مربیان می توانند در این جشنواره شرکت کنند. بزرگسالان می‌توانند در بخش علمی و پژوهشی شامل تألیف، مقاله، رساله دکتری، پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی ثبت نام کنند. بخش سرگرمی و آموزشی نیز شامل بازی و ابزارهای کمک آموزشی دستی و دیجیتالی (رایانه‌ای و تلفن همراه) است.

محورها و موضوع‌های این جشنواره شامل مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز و کارکرد مساجد در منشور فکری امامین انقلاب و بیانیه گام دوم، نماز؛ انقلاب اسلامی، فرهنگ بسیج، دفاع مقدس و محور مقاومت، نماز؛ اقتصاد اسلامی، بهره‌وری و رونق تولید، نماز و کارکرد مساجد در حکمرانی، تمدن نوین اسلامی و سلامت اداری، نماز؛ سلامت معنوی، بهداشت فرد و جامعه و محیط زیست، نماز؛ فرهنگ، هویت و حریت کودک و خانواده طراز ایران اسلامی و همچنین نماز؛ اصلاح فرهنگ جامعه و آثار آن در مبارزه با فساد و فقر است.

نماز؛ آسیب‌های اجتماعی، سلامت اداری و وحدت ملی، نماز؛ فلسفه، آثار و پاسخگویی به شبهات نماز، نماز جماعت؛ اسرار، آثار و برکات اقامه آن در مساجد، مدارس، محل کار، نماز و اقشار؛ جامعه فرهنگی هنری، علمی، اصناف، کارگری، نظامی، مدافعان سلامت، نماز؛ هنرهای هفت‌گانه، رسانه، دنیای مجازی و تبلیغات، نماز؛ شیوه‌ها و ابزارهای جذب نسل نو و ایجاد حس مذهبی در کودکان از دیگر محورهای این جشنواره است.

«فجر تا فجر» نماز تمدید شد

ترویج، تعمیق و توسعه فرهنگ اقامه نماز، ظرفیت‌شناسی و ظرفیت‌سازی در تبیین کارکردهای نماز با بهره‌گیری از ظرفیت آحاد جامعه، حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از تولید فکر، ایده و محصول پیرامون نماز و معرفی الگوهای موفق و تجلیل و تقدیر از آثار برتر نماز از اهداف این جشنواره است.

جشنواره سراسری فجر تا فجر به همت ستاد اقامه نماز و با همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت، سازمان صدا و سیما، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، قرارگاه فرهنگی، اجتماعی قرب حضرت بقیه‌الله، حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید آثار خود را تا تاریخ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ به دفتر ستادهای اقامه نماز هر استان کشور ارسال کنند. آثار ارسال‌شده در تاریخ ۲۰ آذر تا ۵ دی در استان‌ها و پس از آن، آثار منتخب طی روزهای ۲۰ دی تا ۵ بهمن در مرحله کشوری ارزیابی و داوری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha