۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84961769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارسال ۱۷۵ اثر به جشنواره فجر تا فجر نماز در زنجان/ ۲۰ دی ماه آخرین مهلت ارسال اثر

زنجان – ایرنا - رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از ارسال ۱۷۵ اثر به جشنواره فجر تا فجر نماز در این استان خبرداد و گفت: مهلت ارسال اثر به جشنواره تا ۲۰ دی ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی یوسفی روز دوشنبه در نشست خبری به ضرورت تبیین درست اقامه نماز در جامعه تاکید کرد و افزود: برگزاری جشنواره فجر تا فجر نماز، اقدامی در این راستا است و در صورت موفقیت آن، برگزاری جشنواره به صورت ملی و هر ساله خواهد بود.

وی با بیان اینکه جشنواره فجرتا فجر نماز در بخش های پژوهش، فرهنگی، ادبی و هنری برگزار می شود، اظهار داشت: اختتامیه استانی این رویداد، بهمن ماه و در ایام دهه فجر خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: عموم مردم مخاطب این جشنواره هستند و می توانند در بخش های مختلف به ارسال اثر اقدام کنند.

حجت الاسلام یوسفی افزود: بهره گیری از ظرفیت ها و فعالیت های خودجوش فرهنگی و هنری در ترویج نماز، نشان دادن کارکردهای اجتماعی و فرهنگی نماز و حمایت از آثار فاخر از اهداف عمده برگزاری جشنواره است.

وی با بیان اینکه جشنواره فجر تا فجر نماز در ۲ مرحله استانی و ملی برگزار می شود، گفت: در مرحله استانی آثار ارسال شده مورد داوری قرار می گیرند و نفرات برتر در آیین اختتامیه جشنواره تجلیل می شوند، در مرحله ملی نیز دوباره همه آثار ارسال شده داوری و ارزیابی و آثار برتر معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام یوسفی گفت: بخش عمده شرکت کنندگان در جشنواره از بین دانش آموزان هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: علاقه مندان می توانند برای شرکت در جشنواره از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند.

لزوم تقویت نگاه زیبایی شناسانه به نماز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه نگاه زیبایی شناسانه و دوست داشتن نماز را در ترویج این فریضه نداریم، گفت: باید به کودکان و نوجوانان از لذت نماز بگوییم و این موضوع نگاه زیبایی شناسانه را می طلبد.

امرالله حسنی افزود: اهمیت و جایگاه نماز این را اقتضا می کند که با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری اقدامات متعددی را برای ترویج این فریضه در بین نسل جوان انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha