به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزایی روز چهارشنبه در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه حمایت مالی با بنیاد برکت و شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش معاونت علمی سپاه از جمله اقدامات صورت گرفته برای توسعه ارتباط با صنعت است.
وی درباره ارزیابی وضعیت دانشگاه در رتبهبندی سامانههای علمسنجی و ارزشیابی وزارت بهداشت اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان بین دانشگاههای تیپ ۲ کشور رتبه سوم را کسب کرد.
مدیر توسعه و ارزیابی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: این دانشگاه دارای چهار پژوهشکده، ۲۰ مرکز تحقیقات، ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۱۳ هیات علمی پژوهشی است.
خزایی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه مدیریت فناوری ارتقا خوبی وجود داشت به طوریکه جایگاه دانشگاه با ۹ پله ارتقا از رتبه ۱۶ به هفتم رسید.
وی خواستار حمایت از تصویب طرحهای تحقیقاتی و فناوری کلان، تسهیل در صدور مجوز تاسیس، حمایت از تغییر نام مراکز تحقیقاتی، پیگیری موضوع معافیت بیمه قراردادهای ارتباط با صنعت و حمایت از توسعه تشکیلات معاونت تحقیقات شد.
مدیر توسعه و ارزیابی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان بر ضرورت افزایش موارد ثبت اختراع در دفتر مالکیت فکری، توسعه و ایجاد فضای مستقل بیوبانک با حمایت معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه تاکید کرد.
تصویب ۴۰ طرح فناور، برگزاری مدرسههای فناوری و نوآوری، برگزاری جشنواره اختراعات ابتکارات، فعالیت پنج بیمارستان دارای مرکز توسعه تحقیقات بالینی، رو به رشد بودن آزمایشگاه جامع، اتاق پژوهشهای تحقیقاتی و اتاق نگهداری حیوانات از دیگر موارد طرح شده در این نشست بود.
سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی علوم پزشکی همدان نیز گفت: کمیته تحقیقات دانشجویی در سال ۱۳۷۳ بنیانگذاری شد و تا رسیدن به شکل امروزی، نقش بارزی در تعیین جایگاه پژوهشی دانشگاه داشته است.
سلمان خزایی اهداف کمیته تحقیقات دانشجویی را آموزش، پژوهش و توانمندسازی دانشجویان در حوزه پژوهش با بهره گیری از شیوههای مختلف آموزش نظری و عملی، ایجاد زمینه مناسب برای شکوفایی، رشد و اعتلای علمی و پژوهشی دانشجویان، تربیت پژوهشگران و مدیران آینده و نهادینه ساختن فعالیتهای پژوهشی دانست.
وی تاسیس کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی را از اقدامات بااهمیت دانست و افزود: مستقل کردن این کمیته، ایجاد کمیته بالینی تحقیقات دانشجویی در مرکز آموزشی درمانی بعثت و تاسیس هستههای پژوهشی از جمله هسته پژوهش نانو، تغذیه و پرستاری صورت گرفته است.
نظر شما