۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84969933
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رییس هیات والیبال: دنبال ایجاد کمپ ملی والیبال برفی در همدان هستیم

همدان- ایرنا- رییس هیات والیبال همدان گفت: به دنبال ایجاد نخستین کمپ تیم‌های ملی والیبال برفی کشور در همدان هستیم.

حمید بادامی نجات روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رشته به تازگی شکل گرفته و از آنجا که همدان از استان‌های سردسیر و با اقلیم برفی کشور است، زمینه و ظرفیت مناسب برای ایجاد و توسعه این رشته ورزشی را دارد.

وی بیان کرد: با توجه به تصمیم فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات والیبال روی برف در المپیک ۲۰۲۴، این رشته ورزشی در کشور راه‌اندازی شده و درصدد ایجاد آن در همدان هستیم.

بادامی نجات افزود: دامنه‌های الوند به ویژه دشت میشان زیرساخت لازم را برای ایجاد زمین والیبال برفی را دارد ضمن اینکه امکانات خوب دهکده گردشگری گنج نامه از جمله سوئیت‌های اقامتی مجهز و تله کابین، شرایط خوبی را برای تبدیل این منطقه به کمپ دائمی تیم‌های ملی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با برخورداری از استعدادهای نخبه ورزشی، می‌توانیم استان همدان را به یکی از قطب‌های اصلی رشته والیبال برفی در کشور تبدیل کنیم و برای تحقق این مهم باید زیرساخت‌ها و امکانات موردنیاز در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه ایجاد شود.

رییس هیات والیبال همدان اضافه کرد: برای جانمایی جهت ایجاد زیرساخت والیبال برفی کارشناسی‌های لازم انجام شده است و به زودی اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: کمیته ساحلی فدراسیون والیبال که مسئولیت والیبال برفی را نیز برعهده دارد، برای ایجاد این ورزش برنامه‌ریزی کرده و در این راستا میزبانی اردوی تیم ملی را نیز در همدان خواهیم داشت.

والیبال برفی یک ورزش گروهی زمستانی است که توسط دو تیم از سه بازیکن در زمین برفی تقسیم شده توسط یک تور انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha