مصرف روزانه گاز در آذربایجان غربی به ۲۵ میلیون مترمکعب رسید

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه متوسط مصرف روزانه گاز در این استان ۲۲ میلیون مترمکعب است، گفت: این رقم در روزهای اخیر به ۲۵ میلیون مترمکعب هم رسیده که روند افزایشی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، علیرضا شیخی روز چهارشنبه در یک گفت وگوی خبری ضمن درخواست از مشترکان برای صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز افزود: پیش بینی می‌شود با کاهش دما در روزهای آینده میزان مصرف افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: تولید گاز در کشور میزان ثابتی دارد و با سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی به شدت افزایش پیدا می‌کند که همین امر، بخش صنعت را تحت تاثیر قرار داده و موجب اعمال محدودیت برای صنایع می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: با آغاز فصل سرما، گاز نیروگاه‌های ارومیه، ماکو، خوی و نیروگاه گازی ارومیه و همچنین کارخانه سیمان و صنایع قطع شده و این صنایع از سوخت مایع جایگزین استفاده می‌کنند.

شیخی اظهار کرد: در صورت برودت هوا و افزایش مصرف بخش خانگی، این محدودیت‌ها تداوم خواهد داشت.

وی یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۱۱۷ هزار مشترک گاز در آذربایجان غربی وجود دارد که ۳۰ درصد مشترکان، روستایی و ۷۰ درصد شهری است.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر به علت سرمای هوا، مصرف گاز در کل کشور افزایش یافته و به تبع آن، این میزان در استان آذربایجان غربی هم بیشتر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha