وزارت بهداشت ۳۰۴ پروژه بیمارستانی در ساخت دارد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر ۳۰۴ پروژه بیمارستانی در سراسر کشور در دست ساخت است که ۳۰ پروژه تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

سید جواد طبائیان روز چهارشنبه در حاشیه همایش "مدیران بودجه و مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور" در بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این ۳۰۴ پروژه ۵۴ هزار و ۵۸۱ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: از این شمار ۶۳ پروژه با ۲۰ هزار و ۹۰۶ تخت درمانی جایگزین بیمارستان‌های فرسوده کنونی در کشور می‌شود.

طبائیان بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۵۰ درصد است و پیش بینی می‌شود اجرای آنها تا پایان ۱۴۰۵ به اتمام برسد.

مدیرکل مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امسال ۵۳ هزار و ۳۶ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال اعتبار از محل پیوست شماره یک قانون به پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اختصاص یافته است که نسبت به اعتبارات سال گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال افزایش نشان می‌دهد.

طبائیان اعلام کرد: تا کنون حدود ۵۰ درصد از این اعتبار به پروژه‌های فعال تخصیص یافته است.

وی گفت: علاوه بر این امسال از محل اعتبارات ارزش افزوده نیز ۷۷ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال اعتبار به مجموعه بهداشت و درمان کشور اختصاص یافت که تخصیص حدود ۱۰۰ درصدی یافته و نسب به سال گذشته افزایش ۱۰ هزار میلیارد ریالی داشته است.

طبائیان اظهار کرد: در سال جاری تخصیص متناسبی از سوی سازمان برنامه و بودجه به حوزه سلامت بویژه سهم این بخش از اعتبارات ارزش افزوده صورت گرفته اما هزینه‌های این حوزه بسیار بالا است و تلاش شده با وجود همه محدودیت‌ها خدمات بهینه و مناسبی به همه آحاد جامعه ارائه شود.

مدیرکل مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان کرد: تا کنون از ردیف‌های حوزه سلامت نزد سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون تخصیص مناسبی صورت نگرفته است که باید در این زمینه تسریع شود.

وی با اشاره به اجرای طرح دارویار در راستای اصلاح اقتصادی دولت و هزینه‌ کرد اثر بخش یارانه‌های بخش سلامت، اظهار کرد: طرح دارویار در صورت اجرای صحیح می‌تواند بسیاری از مشکلات دارویی و ملزومات پزشکی کشور را حل کند.

طبائیان اذعان کرد: با این حال اجرای این طرح در شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و کمبود نقدینگی در صنعت تولید و واردات مشکلاتی را ایجاد کرده که امیدواریم به مرور بهبود یابد.

وی از اجرایی شدن مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش پذیرش در رشته‌های پزشکی با وجود همه مشکلات خبر داد و گفت: بر این اساس سالانه ۲۰ درصد به ظرفیت پذیرش دانشجو افزوده می‌شود تا پس از گذشت پنج سال این افزایش به ۱۰۰ درصد و میزان پذیرش به ۲ برابر برسد.

به گفته مدیرکل مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همایش ۲ روزه "مدیران بودجه و مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور" با هدف آشنایی مدیران مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی با آخرین اعتبارات حوزه سلامت در سال ۱۴۰۱ و لایحه پیشنهادی سال ۱۴۰۲، ایجاد شفاف سازی در این حوزه و همراهی و هماهنگی با مدیران در انجام بهینه امور در بوشهر برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha