پرستاران شرکتی و ۸۹ روزه مورد بی مهری و بدعهدی قرار گرفتند

بوشهر - ایرنا - مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: نیروهای پرستاری شرکتی و ۸۹ روزه بعد از فروکش کردن کرونا به دلایلی وعده استخدامی آنان نیز به فراموشی سپرده شد و به این صورت مورد بی‌مهری و بدعهدی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، دکتر رضا علی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران پرستاری بیمارستان‌های استان بوشهر افزود: معاونت پرستاری وزارت بهداشت با پیگیری‌های ویژه از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به دنبال احقاق حق این افراد است.

وی اظهار کرد: امید می‌رود سازمان امور استخدامی نیز شیرینی ایثار و زحمت این قشر در دوران کرونا را با استخدام و تبدیل وضعیت آنان دوچندان کند.

اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری مرهون نگاه رهبر معظم انقلاب

علی‌نژاد ادامه داد: اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری مصوب مجلس شورای اسلامی مرهون نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب است و با فرمان ایشان و عزم دولت سیزدهم پس از ۱۵ سال حالت اجرایی به خود گرفت.

مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: اهتمام همه متولیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأکید آنان بر اجرای کامل این قانون است.

وی با اشاره به اصلاح مبالغ واریزشده به‌حساب مشمولین قانون تعرفه خدمات پرستاری اظهار کرد: مبالغی به‌صورت علی‌الحساب به‌حساب مشمولین قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری واریز شد که به طور قطع نیازمند اصلاح است و پس از انجام اصلاحات نهایی در پرداخت‌های بعدی اعمال می‌شود.

علی‌نژاد ادامه داد: تلاش می‌شود تا در بودجه سال ۱۴۰۲ این خدمات در سرانه خدمات بیمه‌ای قرار گیرد و پرداخت‌ها مبتنی بر عملکرد باشد و در سیستم HIS به ثبت برسد.

وی تصریح کرد: بدون شک همه پرستاران و کارکنانی که مشمول قانون تعرفه خدمات پرستاری هستند پرداختی عادلانه‌ای خواهند داشت.

پرستاران شرکتی و ۸۹ روزه مورد بی مهری و بدعهدی قرار گرفتند

مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با اجرای کامل این قانون شاهد بهبود کمیت و کیفیت خدمات و افزایش سطح رضایتمندی مردم خواهیم بود.

علی‌نژاد گفت: در دوران کرونا شاهد ایثار کادر پزشکی، پرستاری و درمان بودیم و عزیزانی در کنار مدافعان سلامت وارد بیمارستان‌ها شدند که ایثار و ازخودگذشتگی آنان بی‌نظیر بود.

کمبود پرستار در کشور موضوعی انکارناپذیر است

وی درباره کمبود نیروی پرستاری در کشور نیز گفت: کمبود پرستار در بیمارستان‌های کشور موضوعی انکارناپذیر است که کاهش کمی و کیفی خدمات ارائه‌ شده به دنبال دارد.

علی‌نژاد ادامه داد: کمبودها و ظرفیت‌ها با سازوکارهای مختلفی احصا شده و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفتند و ظرفیت‌های موردنیاز به سازمان امور استخدامی کشور اعلام‌شده است.

وی افزود: امید می‌رود این چالش میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه‌وبودجه حل‌وفصل شده و کمبود نیرو در حوزه پرستاری و کمک پرستاری نیز برطرف شود.

ایجاد پانسیون‌های پرستاری زمینه افزایش ماندگاری پرستاران

مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امور رفاهی و پانسیون‌های پرستاری نیز یکی دیگر از اولویت‌های معاونت پرستاری است بیان کرد: در سال‌های گذشته در مناطق کمتر برخوردار و مرزی پانسیون پزشکان احداث‌شده است و برای ماندگاری پرستاران در بیمارستان‌ها نیز نیازمند تعمیر، تجهیز و احداث پانسیون پرستاری هستیم.

وی با اشاره به انجام مطالعات ویژه در این حوزه گفت: اطلاعات و نیازمندی‌های این حوزه احصاء شده و مورد موافقت معاونت توسعهوزارت بهداشت و سازمان برنامه بودجه نیز قرار گرفته است و امید می‌رود در پایان سال جاری و سال آینده این موضوع نیز حل‌شده و کار توسعه پانسیون‌های پرستاری نیز تکمیل شود.

ارائه خدمات منظم و یکپارچه با ایجاد صلاحیت حرفه‌ای جامعه پرستاری

وی با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مباحث حوزه پرستاری است گفت: به دنبال ایجاد صلاحیت حرفه‌ای برای جامعه پرستاری هستیم تا با ایجاد کد صلاحیت حرفه‌ای، خدمات منظم و یکپارچه شود.

مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از طرفی طرح ارتقاء شاخص‌های کمی و کیفی مراقبت‌ها نیز نیازمند اعتباراتی است که پیگیر ایجاد اعتبارات جداگانه برای این موضوع هستیم.

علی‌نژاد افزود: اصلاح ساختاری نیز یکی دیگر از مواردی است که امید می‌رود با به ثمر نشستن آن دفاتر پرستاری ستاد را افزایش داده و در سطح دانشگاه‌ها نیز مدیریت دفتر پرستاری را ارتقاء داد و حتی در بعضی مناطق برای استقلال بیشتر حوزه پرستاری ساختار معاونت پرستاری را ساماندهی کرد.

همایش 2روزه مدیران بودجه و مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت با هدف پایش عملکرد و بررسی تهیه و توزیع منابع و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با حضور مدیرکل مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha