شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه نخست

تهران- ایرنا- نیمه نخست دیدار تیم‌های فرانسه و مراکش در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با پیروزی یک بر صفر شاگردان دشان به پایان رسید.

 به گزارش ایرنا، تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و مراکش چهارشنبه‌شب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در دومین بازی مرحله‌ نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم رفتند.

قضاوت این بازی را که در ورزشگاه استادیوم البیت برگزار می‌شود، بر عهده «سزار راموس» با کمک‌های «‌آلبرتو مندز» و «میگوئل پارادس» است.

شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه نخست

اگر پیش از شروع جام جهانی از خوش‌بین‌ترین هواداران مراکشی این پرسش پرسیده می‌شد که چقدر شانس برای قرار گرفتن تیم ملی کشورشان در جمع چهار تیم پایانی جام جهانی شانس قائل هستند، هیچ کدام از آنها درصدی به این موضوع اعتقادی نداشتند اما نماینده قاره آفریقا با شایستگی تمام رقیبان ریز و درشت را از پیش رو برداشت تا امشب در دوحه مقابل فرانسه قرار بگیرد.

شاگردان ولید الرکراکی که جام را فراتر از حد انتظار آغاز کردند با پیشی گرفتن از بزرگانی همچون بلژیک، اسپانیا و پرتغال این شانس را دارند تا فرانسه را شکست داده و فینالیست شوند.

شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه نخست

فرانسه با دیدیه دشان جام را پر قدرت آغاز و در همان بازی دوم صعودش به مرحله حذفی بازی‌ها را حتمی کرد، آنها در گام سوم با تیم ذخیره‌شان به تونس باختند اما در مرحله حذفی مقتدرانه پیش رفتند تا فقط یک قدم تا فینال فاصله داشته باشند.

خروس‌ها که در بازی قبلی به سختی و با بهره‌گیری از فاکتور شانس انگلیس را شکست داده بودند، در این بازی به دنبال شکست دادن تیمی هستند که دنیا را به تحسین واداشته است.

دقیقه ۵: فرانسه خیلی زود به گل رسید. خروس‌ها برای باز کردن دروازه مراکش زیاد انتطار نکشیدند. پاس عمقی واران به گریژمان رسید تا او با نفوذ به محوطه جریمه مراکش و با پاس رو به عقب امباپه را صاحب توپ کند. شوت این بازیکن به مدافعان مراکش برخورد کرد اما هرناندز در برگشت توپ را به تور چسباند.

شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه نخست

دقیقه ۹: شوت عزالدین اوناحی با واکنش عالی لوریس دفع شد. دروازه‌بان با تجربه فرانسه با یک دست اجازه نداد بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۱۶: ضد حمله مراکشی‌ها و پاس عمقی هافبک این تیم به زیاش رسید اما ضربه این بازیکن در چهارچوب جایی نداشت.

دقیقه ۱۷: فرانسه در ضد حمله فرصت این را داشت به گل دوم برسد. پاس بلند مدافعان این تیم با اشتباه مدافعان مراکش به ژیرو رسید اما شوت این بازیکن به تیرک برخورد کرد.

شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه نخست

دقیقه ۳۵: شوامنی پاس خوبی به امباپه داد اما ضربه این بازیکن توسط یاسین بونو دفع شد و توپ برگشتی که توسط شوامنی به ژیرو رسیده بود با اختلاف کمی به خارج رفت.

حرکت خوب شوامنی در میانه میدان و پاس عمقی این بازیکن به هم‌تیمی‌اش رسید اما او در موقعیتی نامتعادل نتوانست دروازه بونو را باز کند و مدافع مراکش توپ را برگرداند اما توپ برگشتی به شوامنی رسید و او این بار توپ را به ژیرو درون محوطه جریمه سپرد اما ضربه این بازیکن با اختلافی ناچیز از کنار دروازه بونو بیرون رفت.

شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه نخست

دقیقه ۴۴: مراکش تا یک قدمی تساوی در نیمه نخست پیش رفت. ارسال کرنر بازیکنان این تیم توسط مدافعان فرانسه ناقص دفع شد و توپ به الیامیق رسید اما ضربه آکروباتیک و قیچی‌برگردان زیبای او به تیرک برخورد کرد تا آه حسرت از نهاد مراکشی‌ها بلند شود.

شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه نخست

ترکیب فرانسه:

هوگو لوریس، ابراهیم کوناته، رافائل واران، تئو هرناندز، ژول کنده، اورلین شوامنی، یوسف فوفانا، آنتوان گریژمان، عثمان دمبله، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو

شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه نخست

ترکیب مراکش:

یاسین بونو، جواد الیامیق، رومان سایس، اشرف داری، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان امرابط، عزالدین اوناحی، حکیم زیاش، سفیان بوفال و یوسف النصیری

شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه نخست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha