نگاهی به بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی؛ شیرهای اطلس ایستاده مردند!

دوحه- ایرنا- تیم ملی فرانسه با برتری مقابل مراکش در بازی دوم نیمه نهایی و صعود به فینال جام‌جهانی به شگفتی‌سازی شیرهای اطلس پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به دوحه، جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به روزهای پایانی رسیده و با مشخص شدن فینالیست‌ها، همه در انتظار رونمایی از تیم قهرمان در پایان بازی یک شنبه شب آینده در ورزشگاه لوسیل دوحه هستند. پس از آنکه آرژانتین توانست با برتری برابر کرواسی، اولین تیم فینال نام بگیرد، دیشب هم در دومین بازی پای فینال مراکش شگفتی‌ساز با فرانسه مدافع عنوان قهرمانی روبرو شد.

تجربه فرانسه بر شور مراکش چربید

دیدیه دشان و شاگردانش در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی تنها یک گام دیگر پیش رو دارند، فرانسه که با پیروزی ۲ بر یک برابر انگلیس به نیمه نهایی رسیده بود، دیشب مقابل تیم شگفتی‌ساز جام شماره ۲۲ قرار گرفت، مقابل مراکش که برای رسیدن به جمع ۴ تیم، تیم‌های بزرگی مانند بلژیک، اسپانیا و پرتغال را قربانی کرده بود. پرتغال و کریستین رونالدو آخرین قربانی آنها در یک چهارم نهایی و برای صعود به نیمه نهایی بود. اشک‌های رونالدو پس از باخت برابر تیم تاریخ‌ساز قاره آفریقا، یکی از صحنه‌های ماندگار جام است که نشان می‌داد جاه طلبی‌های شیرهای اطلس در قطر انگار پایانی ندارد.

نگاهی به بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی؛ شیرهای اطلس ایستاده مردند!

نیمه نهایی اما خط پایان شگفتی‌سازی‌های شاگردان ولید الرکراکی بود. آنها در مسابقه‌ای که با حمایت تماشاگرانشان رو به جلو و نترس بازی کردند، ۲ بر صفر مغلوب فرانسه شدند، آن هم در مسابقه‌ای که تجربه تیم دیدیه دشان و داشتن یک دروازه بان آماده مانند لوریس، مانند یک سد محکم برابر مراکش قرار گرفت تا این خروس‌ها باشند که برای دومین دوره متوالی به فینال می‌روند و تنها یک گام دیگر با بالا بردن دوباره جام قهرمانی فاصله دارند.

خروس‌ها بالا و پایین نداشتند

فرانسه در حالی دیشب با برتری مقابل مراکش دوباره به فینال رسیده است که آنها پیش از شروع جام با مصدومیت سه ستاره‌شان یعنی پل پوگبا، کریم بنزما وانگولو کانته، شرایط سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی داشتند. با این حال دیدیه دشان و تیمش، مرحله گروهی و در ادامه مراحل یک هشتم و یک چهارم را با کمترین مشکل پشت سرگذاشتند و با عبور از نیمه نهایی، در قطر هم مانند روسیه در فینال حضور خواهند داشت.

باخت با تونس در آخرین بازی گروهی و در حالی که صعود خروس‌ها به مرحله بعد قطعی شده بود، تنها لکه کارنامه فرانسه بود، باختی که البته با توجه به تشریفاتی بودن مسابقه کمتر کسی آن نتیجه را جدی گرفت.

نگاهی به بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی؛ شیرهای اطلس ایستاده مردند!

حالا فرانسه و دیدیه دشان با عبور از مراکش پرشور دوباره به فینال رسیده‌اند و روز یک شنبه برای قهرمانی تلاش خواهند کرد. آنها اگر ۴ سال پیش کرواسی را در فینال از پیش رو برداشتند و قهرمان شدند، این بار در بازی یک شنبه شب با پرانگیزه‌ترین آرژانتین و مسی تاریخ روبرو می‌شوند تا همه در انتظار یک نبرد سوپر جذاب در بازی لوسیل باشند.

شگفتی‌ساز سومی را حالا می‌خواهد

در سوی دیگر شیرهای اطلس با وجود باخت به فرانسه و نرسیدن به فینال اگر چه نتوانستند شاهکارشان را تاریخی‌تر کنند اما نمایش شجاعانه مغربی‌ها در این مسابقات که در بازی دیشب هم شاهد آن بودیم، آنها را در بین تیم های قابل احترام جام ۲۲ قرار داده است، تیمی که کمتر کارشناسی پیش بینی می‌کرد تا جمع ۴ تیم پایانی بالا بیاید.

البته هنوز کار مراکش تمام نشده است و آنها این فرصت را دارند تا با پیروزی در بازی رده بندی روز شنبه مقابل کرواسی، تاریخی‌ترین مدال قاره آفریقا را در جام‌جهانی بر سینه بیندازند، مدالی که می‌تواند شگفتی‌سازی این تیم را با یک پایان شیرین روبرو کند.

نگاهی به بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی؛ شیرهای اطلس ایستاده مردند!

اگر چه آنها رقیب سرسخت به نام کرواسی پیش رو دارند، دو تیمی که در مرحله گروهی هم برابر یکدیگر به تساوی بدون گل رسیده‌اند. و حالا در بازی شماره ۶۳ جام دوباره به هم رسیده‌اند. علاوه بر انگیزه بالای مغربی‌ها، کروات ها هم که نسبت به جام قبل که فینالیست شدند، یک قدم در قطر رو به عقب برداشته‌اند، به کمتر از سومی رضایت نخواهند داد تا نبرد شنبه دو تیم در استادیوم خلیفه جذاب‌تر شود.

غلبه تجربه بر جوانی

مصاف دیشب فرانسه و کرواسی، به نوعی نبرد دو دروازه‌بان دو تیم هم بود، نبرد هوگو لوریس باتجربه و یاسین بونوی بی تجربه و جوان. درخشش بونو در دو بازی مرحله حذفی در یک هشتم مقابل اسپانیا و یک چهارم برابر پرتغال، سبب شده این بار مقابل فرانسه هم بونو یکی از امیدهای تیم مغرب باشد.

با این حال در نبرد دروازه‌بان‌ها در بازی دیشب این لوریس باتجربه بود که با سیوهای فوق العاده‌ای که داشت، نقش بزرگی در پیروزی خروس‌ها و صعود تیم دیدیه دشان به فینال داشت. مهار ضربه برگردان الیامیق در اواخر نیمه دوم سوپرسیو لوریس بود که اجازه نداد مراکش که یک بر صفر عقب بود، به بازی برگردد.

نگاهی به بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی؛ شیرهای اطلس ایستاده مردند!

در طرف مقابل اگر چه بونو اشتباه خاصی نداشت و با توجه به اشتباهات خط دفاعی دو بار تسلیم شد اما برخلاف دو بازی قبلی ستاره تیمش نبود تا برد در بازی دیشب به تیمی برسد که سنگربان باتجربه‌تری را درون دروازه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha