۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱:۰۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84971020
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۶۶ واحد مسکونی ویژه محرومین چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۴۸۱ واحد مسکونی ویژه محرومین استان تاکنون عملیات احداث ۳۴۰ واحد آغاز شده و از این تعداد ۶۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

فرشید ریاحی سامانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌‍نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین در سطح کشور احداث می‌شود که سهمیه استان در این طرح احداث ۴۸۱ واحد مسکونی است.

وی ادامه داد: در این طرح به ازای هر واحد مسکونی ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره و بلندمدت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد به صورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان تامین می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض، ۲هزار تن سیمان و ۴۱۲ تن میلگرد به متقاضیان تحویل شده است.

ریاحی سامانی با بیان اینکه ۳۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومین در استان در دست احداث است، افزود: از این تعداد تاکنون ۱۸۴ واحد به مرحله اجرای سقف و عملیات احداث تعداد ۶۶ واحد به پایان رسیده و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای احداثی با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطابق با مقررات ملی ساختمان به صورت ایمن و مقاوم احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و تامین مسکن محرومان به عنوان یکی از رسالت های مهم نهادهای انقلابی برای تحقق محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کشور و رفع یکی از نیازهای اساسی نیازمندان فاقد مسکن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اولین اقدامات جمهوری اسلامی در سرلوحه این نهادها قرار گرفت.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی از جمله متولیان ساخت مسکن محرومان و نیازمندان در کشور است که با فعالیت‌های خود بخش عمده‌ای از مشکلات این قشر از جامعه را در تامین مسکن حل کرده و در دولت سیزدهم نیز این روند با شتاب بیشتری در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha