بنیاد مستضعفان در زنجان برای محرومین یکهزار واحد مسکونی می سازد

زنجان - ایرنا- رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: طبق برنامه ریزی ها، این بنیاد برای محرومین زنجان یکهزار واحد مسکونی می سازد که این واحدها به جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد و مابقی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص دارد که ساخت بخش عمده آن آغاز شده است و در صورت اتمام سهمیه جدیدی داده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران زنجان، با اشاره به اینکه در سفر امروز به این استان بازدیدهایی انجام گرفت، افزود : بر این اساس تمامی مصوبات به نفع زنجانی هاست که اجرای آنها آثار مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیا اینکه بنیاد مستضعفان در این استان زمین هایی از قبل داشت که بخشی از آن، برای ساخت مسکن ملی لازم است، اضافه کرد: ما موافقت خود را در این زمینه اعلام کردیم و بر این مبنا  ۱۰۰ هکتار زمین لیل آباد برای ساخت مسکن اختصاص یافته است.

این مسوول با اشاره به اینکه از همین زمین لیل آباد متعلق به بنیاد مستضعفان در زنجان، ۲۰۰ هکتار نیز برای احداث شهرک صنعتی اختصاص می یابد، ادامه داد: در این خصوص موافقت خود را اعلام کردیم و علاوه بر آن برای عبور کمربندی زنجان نیز ۱۰۰ هکتار لازم بود که این میزان از زمین های بنیاد داده می شود که این مهم نیز، به نفع مردم است.

فتاح با بیان اینکه این اقدام مهم بطور یقین گشایشی بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت، افزود: هزار هکتار زمین نیز در لیل آباد زنجان(بنیاد مستضعفان) وجود دارد که  استان برای کارهای توسعه ای و کاربری های دیگر به آن نیازمند دارد که در این نیز به قیمت کارشناسی واگذار می شود تا استان بتواند برنامه های مد نظر خود را عملیاتی کند و اقدام موثر و مثبتی برای توسعه  زنجان خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمینی هم در مرکز شهر زنجان منطقه بی سیم " شهید هاشمی نژاد" وجوددارد که بخش بزرگی از آن به میزان ۶۵ درصد به شهرداری زنجان واگذار می شود، گفت: این زمین ها از سوی، بنیاد مستضعفان به شهرداری واگذار می شود تا  محلی برای احداث پارک و بلوار شود و مابقی نیز در اختیار ما برای احداث واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: تلاش می شود منافع آن در استان زنجان هزینه شود و برای منطقه بی سیم این شهر پس از ارائه طرح جامع استانداری، شهرداری و راه و شهرسازی وظیفه خود را برای محرومین انجام خواهیم داد.

ماهنشان منطقه هدف بنیاد علوی در استان زنجان 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان استان زنجان منطقه هدف بنیاد علوی است، اظهار داشت: امروز نیز این مهم قطعیت پیدا کرده است و در این راستا کارهایی شروع شده که ۴۰ میلیارد تومان برای ماههای باقیمانده سال در نظر گرفته شده که هزینه خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه در شهرستان خرمدره نیز بخش دامپروری، باغداری، زراعت که رونق زیادی دارد، به تقاضای استاندار زنجان، بنیاد مستضعفان اقدام به سرمایه گذاری می کند، ادامه داد: علاوه بر این بخشی از زمین بنیاد مستضعفان حدود ۵ هکتار برای نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد که موافقت خود را در این خصوص اعلام کرده ایم و به نفع مردم این شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخشی از زمین های بنیاد، در شهرستان ابهر برای بحث ساخت مسکن قابل واگذاری خواهد بود، اظهار داشت: ما اعلام کرده ایم هر زمینی که بنیاد مستضعفان در استان زنجان به ویژه برای محرومین دارد بصورت رایگان واگذار می شود که مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

 رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بنابر این درخواست مسوولان استانی خدابنده نیز مورد بررسی قرار  خواهد گرفت، گفت:اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان درخواست هایی برای تامین و تجهیز مدارس داشت، موافقت کردیم که سهم وزارتخانه نیز مشخص شود و تلاش می شود تعهدات خود را بصورت کامل انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان نیز بصورت قرض الحسنه از سوی بنیاد مستضعفان برای اشتغال اختصاص می یابد، اضافه کرد: این میزان مبلغ علاوه بر وامی است که از محل تبصره ۱۶، بودجه اختصاص می یابد که با مسوولان استانی این مهم نیز انجام خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه برای جهیزیه و نیازمندی های اداره های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان نیز هر کدام ۵ میلیارد و در مجموع ۱۰ میلیارد تومان بصورت نقدی داده می شود، افزود: بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی لبنی این بنیاد، به جامعه هدف ۲ ارگان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی زنجان و سایر محرومین در حال توزیع است که هفته جاری به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه قبل از آن بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی هم توزیع شده بود که ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: در مجموع باید گفت، تمامی تصمیمات امروز به نفع مردم استان انجام گرفته به این مهم باید توجه داشت که این بنیاد هیچ منافعی ندارد و لذا املاک و دارایی ها بنیاد مستضعفان صرف مردم خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha