۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 84971027
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نیکزاد: شهدا رفتند تا انسانیت و اسلامیت بماند

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 84971027
نیکزاد: شهدا رفتند تا انسانیت و اسلامیت بماند

یزد - ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا رفتند تا انسانیت، اسلامیت، حریت، آزادی، آزادگی و شرافت جایگاه زن و مرد و کانون خانواده بماند و شهدا برای این موضوع با خدای خود معامله کردند.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد، روز پنجشنبه در آیین استقبال از ۱۵ شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد افزود: خداوند را سپاسگزاریم که شهدا اجازه دادند ما عرض ادب کنیم؛ همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.

وی ادامه داد: ای کاش کسانیکه شعار زن و زندگی سر می دهند و آزادی می خواهند ، اینها را درک می کردند و همچنین وضعیت سوریه و امریکا را می دیدند که در افغانستان چه کرد؛ اگر روزی واقعه سوریه نوشته شود ، تاریخ هم از آن شرم خواهد کرد که داعش با کمک کشورهای سلطه گر چه جنایت هایی مرتکب شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مشکلاتی در کشور داریم همه اقرار داریم اما اگر مشکلی وجود دارد همه بر می گردد به لیاقت و بی‌لیاقتی ما مسئولان و اینکه ترجیح دادن سلایق بر عزت و اینکه قانون را اجرا نمی کنیم و بروکراسی حاکم بر کشور هم بلای جان مسلمانانی که با افتحار در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند، شده است.

نیکزاد افزود: اقتدار ما و عظمت ما همه مدیون شهداست و هنگامیکه دشمن نگاه کرد و دید از لحاظ امکانات در چه وضعیتی هستیم ، گفتند باید کار جمهوری اسلامی هر چه سریع تر تمام شود.

وی ادامه داد: فرزندان این مرز و بوم به جبهه ها آمدند و با نثار جان خود اسلام را یاری کردند و دشمنان مفهوم شهادت و ایثار و گذشت را نمی فهمند و دنیای بی منطق نمی تواند این منطق ما را درک کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امام عظیم الشان ، این انقلاب اسلامی را که اتفاق نوینی در عرصه سیاسی بود به پیروزی رساند و دنیا در آن زمان دید نظامی متولد شد که حکمرانی جدیدی را که وابسته به امپراطوری شرق و غرب نبود را با نام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد .

نیکزاد افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس جمهوریت و رای مردم شکل گرفت ، نه سلطه پذیر است و نه سلطه گر و بر اساس احکام اسلام حرکت می کند و دنیا چنین منطقی را قبول ندارد و ما مستقل و آزاد و تابع اسلام هستیم و ما نمی توانیم در مورد اتفاقاتی که در کنار ما می افتد بی تفاوت باشیم .

وی اظهار داشت: این انقلاب و نظام مرهون ایثارگری و جانفشانی این شهدایی است که عزیزترین داشته خود یعنی جان خود را فدا کردند و همه فرد فرد این جامعه نسبت به خون شهیدان باید پاسخگو باشند و احساس وظیفه و تکلیف کنند.

آیین استقبال از ۱۵ شهید گمنام، امروز در فرودگاه یزد انجام شد و قرار است پیکرهای پاک این شهدا ساعت ۱۴ تا ۱۷ امروز در میدان شهدای این شهر تشییع شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha