عملکرد تعاونی‌های مسکن سیستان و بلوچستان می‌تواند الگو در کشور شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عملکرد شرکت‌های تعاونی مسکن سیستان و بلوچستان در اجرای طرح ملی مسکن گفت: کار جمعی حاصل از فرهنگ تعاون در مراحل ساخت واحدهای مسکونی این طرح، جلوه امید به مردم استان برای خانه دار شدن بخشیده و می‌تواند در کشور الگو قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید معین هاشمی روز پنجشنبه در بازدید از اتحادیه تعاونی‌های مسکن سیستان و بلوچستان و نشست با مدیران تعاونی‌های مسکن اظهارداشت: تسهیل شرایط برای خانه دار شدن اقشار مختلف مردم یکی از اهداف دولت سیزدهم است که با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال تحقق است.
وی بیان کرد: مجموعه تعاون کشور به شکل یک اکوسیستم عمل می‌کند و تعاونی‌های مسکن سیستان و بلوچستان می‌بایست از این زنجیره بهم پیوسته و توان مضاعفی که وجود دارد برای راهبری اهداف استفاده کنند.
مدیرکل توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مشکلاتی که در تهیه مصالح ساختمانی تعاونی‌های مسکن با آن روبرو هستند،گفت: در سطح کشور اتحادیه‌های تامین نیاز و شرکت‌های تعاونی مختص این حوزه وجود دارد که شرکت‌های تعاونی مسکن سیستان و بلوچستان می‌توانند با ارتباط گیری و ثبت سفارش، عمده نیاز خود را بر طرف سازند.
وی با اشاره به حمایت بانک توسعه تعاون از تعاونی‌ها نیز گفت: طبق اساسنامه، ۷۰ درصد منابع بانکی این بانک برای حمایت از بخش تعاون و تعاونی‌ها در نظر گرفته شده و تعاونی‌های مسکن می‌توانند بواسطه گردش مالی بالا و مخاطب زیادی که دارند، با تعامل از شرایط و تسهیلات بخوبی بهره‌مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: شرایط اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان در کشور قابل اعتناست.
حامد آرامش با بیان اینکه در هفته تعاون امسال اولین واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن کشور در زاهدان به متقاضیان تحویل شد، ادامه داد: تا پایان سالجاری نیز تعدادی از واحدهای مسکونی این طرح به متقاضیان تحویل می‌شود.
وی اظهارداشت: بطور مستقیم و غیر مستقیم در طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان برای ۲۱ هزار نفر اشتغالزایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha