تقویت دیپلماسی اقتصاد تعاونی با جدیت دنبال می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد تعاونی از اهداف ویژه دولت سیزدهم است که این وزارتخانه تقویت دیپلماسی اقتصاد تعاونی که یکی از محورهای مهم توسعه صادرات به شمار می‌رود را با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید معین هاشمی شامگاه جمعه در بازدید از چند شرکت تعاونی در زاهدان افزود: با ایجاد شرکت تعاونی خدمات صادراتی در سیستان و بلوچستان، از ظرفیت هم مرز بودن این استان با افغانستان و پاکستان برای توسعه صادرات‌محور کردن فعالیت تعاونی‌ها استفاده کند.

وی بیان کرد: سیستان وبلوچستان به دلیل همگرایی جمعیتی و بسترهای مناسب برای توسعه صادرات به کشورهای هم مرز پاکستان و افغانستان، مستعد این است تا تعاونی‌های استان نقش محوری را در واردات و صادرات بر عهده داشته باشند.

مدیرکل توسعه تعاونی های وزارت مردم ادامه داد: ایجاد شرکت تعاونی خدمات صادراتی یکی از برنامه‌های این وزارتخانه در سیستان و بلوچستان است، چرا که این استان می‌تواند تامین کننده گوشت کشور باشد و موقعیت مناسبی هم برای واردات دام سبک و سنگین دارد.

وی صنایع دستی سیستان و بلوچستان را معرف فرهنگ غنی مردم این دیار بیان کرد و گفت: ۲ نکته‌ای که در بازاریابی محصولات تعاونی ها باید مورد توجه قرار گیرد، بسته بندی مناسب و برندسازی یا شناسه کالاست که در جذب مخاطب و فروش محصول حائز اهمیت است.

هاشمی با اشاره به تفاهم‌نامه معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دی جی کالا، افزود: تعاونی‌ها از این فرصت برای معرفی و فروش تولیدات خود می‌توانند استفاده کنند . همچنین پیگیر آغاز همکاری با پلتفرم فروش « باسلام» برای ایجاد ظرفیت جدید فروش محصولات تعاونی‌ها هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha