۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84971246
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس فدراسیون نابینایان: شفاف‌سازی مالی خواسته اصلی از هیات های استانی است

همدان- ایرنا- رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور گفت: شفاف‌سازی مالی از محل درآمدها خواسته اصلی این فدراسیون از هیات‌های استانی در استان‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا مظلومی عصر پنجشنبه در جمع اعضای هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان اظهار داشت: تمامی درآمدها و هزینه‌ها باید شفاف‌سازی شود ضمن اینکه توقع داریم که در هر فصل مجمع عمومی هیات‌ها برگزار شود تا سایر اعضا از برنامه‌ها و عملکردها مطلع شوند.

وی با اینکه نظام جمهوری اسلامی ارزش ویژه ای برای جامعه معلولان و نابینایان قائل است و برای توسعه ورزش این قشر توجه جدی دارد، افزود: دولتمردان از گذشته تاکنون طی دوران انقلاب اسلامی همواره از ورزش معلولان حمایت داشته و در حوزه نابینایان و کم بینایان که سال‌ها قبول مسوولیت دارم، بدون دغدغه مالی و برای توسعه این ورزش فعالیت داشته ام.

وی اضافه کرد: هزینه‌های ورزشی قشر نابینا و کم بینای ما سنگین است و با این حال هیچ گاه مشکل مالی نداشته‌ایم و دولت به خوبی حمایت‌های لازم را داشته است.

مظلومی بیان کرد: با همین رویکرد حمایتی توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف پارالمپیک، جهانی و آسیایی جزو بهترین‌ها باشیم و بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب تحمل دیدن ایران قدرتمند را ندارند، گفت: آن‌ها با هزینه‌های بسیار همواره سعی کرده‌اند این موفقیت‌ها به نوعی خنثی شود اما عظمت ایران اسلامی و توانمندی‌های ایجاد شده در عرصه‌های مختلف ورزشی، صنعتی، تولیدی و هوا و فضا باعث یاس و ناامیدی آن‌ها شده است.

مظلومی در ادامه با تمجید از عملکرد هیات نابینایان و کم بینایان همدان افزود: در ارزیابی عملکرد استان‌ها، همدان در جمع پنج استان برتر کشور قرار دارد.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور اظهار داشت: انتظار داریم هیات نابینایان همدان در سایر رشته‌ها همچون فوتبال، جودو و پاورلیفتینگ نیز فعال شود ضمن اینکه همانند آقایان که موفقیت‌های ارزنده داشته‌اند، در بخش بانوان نیز این شرایط را ایجاد کنند.

وی ایجاد امکانات لازم برای تمرین تیم‌های نابینایان را مهم دانست و گفت: نباید اولویت استفاده از امکانات نظیر سالن ورزشی به قصد درآمدزایی تحت اختیار هیات‌های نابینایان به سایر تیم‌ها اختصاص یابد چرا که حق با ورزشکاران ما است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه حمایت از ورزش نابینایان و کم بینایان همواره مورد توجه ما است، گفت: تعامل هیات نابینایان استان با فدراسیون و دستگاه ورزش می‌تواند ادامه دهنده مسیر موفقیت باشد.

علی حقیقی با بیان اینکه تنها با تعامل و همکاری دو سویه می توان ورزش را در مسیر افتخارآفرینی پیش برد، اظهار داشت: رشته‌های ورزشی به دور از حاشیه و برنامه محور همواره به هدف اصلی خود که همان کسب موفقیت در میادین مختلف است، دست می‌یابند.

وی اضافه کرد: با هیات‌هایی که همسو با سیاست‌های ورزش و جوانان استان همدان در راستای رشد و اعتلای ورزش گام بردارند، حمایت لازم را خواهیم داشت.

سمیه سهیلی رییس هیات نابینایان همدان باقی ماند

سمیه سهیلی با کسب حداکثر آرا در مجمع انتخابات هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان به مدت چهار سال دیگر در ریاست این هیات باقی ماند.

پس از ماه‌ها انتظار جامعه ورزش نابینایان و کم بینایان همدان، مجمع انتخابات این هیات پرچالش امروز پنجشنبه با حضور «محمدرضا مظلومی» رییس فدراسیون نابینایان و علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد.

انتخابات هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان امروز در ۲ مرحله برگزار شد و اعضای مجمع که ۱۹ نفر بودند، ابتدا ۱۰ رای به سمیه سهیلی، هشت رای به مهدی سرمربی و یک رای ممتع را وارد صندوق کردند.

براساس آیین نامه مجامع انتخاباتی، کاندیدایی می‌تواند پیروز میدان رقابت باشد که نصف به اضافه یک رای از مجموع آرا را کسب کند.

آرای اخذ شده ۲ نامزد این انتخابات باعث شد تا در مرحله نخست هیچ یک موفق به پیروزی نشود و به این ترتیب وارد دور دوم شد.

در دور دوم انتخاباتی دیگر نیازی به قانون دریاف نصف به اضافه یک رای از مجموع آرا برای پیروزی نبود و هر یک از کاندیداها که بیشترین رای را کسب کردند، به عنوان رییس برگزیده می‌شدند.

سمیه سهیلی در مرحله دوم نیز یازده رای کسب کرد و مهدی سرمردی رقیب وی در این انتخابات ۶ رای به دست آورد و ۲ رای نیز ممتنع اعلام شد.

سهیلی با کسب آرای بیشتر توانست به عنوان تنها رییس زن در بین هیات‌های نابینایان و کم بینایان استان‌های کشور، عهده دار این مسوولیت در همدان شود.

رای گیری برای انتخاب اعضای هیات رییسه نابینایان و کم بینایان استان همدان نیز برگزار شد و در پایان سعید پناه آبادی به عنوان نایب رییس، احمد گازارانی، علی اصفهانی و محمد کرم کولیوند به عنوان اعضای هیات رییسه انتخاب شدند.

همچنین امید حکیمی فر به عنوان بازرس و مرضیه غفاری به عنوان خزانه دار هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha