۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84971433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان رتبه نخست کشور را در نرخ مشارکت اقتصادی دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی زنجان گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران و نتایج طرح آمارگیری در فصل تابستان امسال، نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر این استان ۴۹.۴ درصد بوده است که از این حیث رتبه نخست را در میان استان‌های کشور دارد.

محمدرضا نادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این گزارش، استان زنجان در نرخ بیکاری جمعت ۱۵ ساله و بیشتر نیز با ۵.۵ درصد رتبه اول را از نظر داشتن پایین‌ترین نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر استان زنجان دارای ۴۵ هزار فعال اقتصادی حقیقی و حقوقی در بخش های صنعت، معدن، اصناف و خدمات است، اظهار داشت: هم اکنون ۱۷ شهرک و ناحیه صنعتی در استان داریم که میزبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان هستند.

نادری از آغاز فرایند اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی زنجان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون در حال طی مراحل تعیین بهره بردار برای این موضوع هستیم و تا سال آینده کارهای آن به سرانجام می رسد.

وی همچنین گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، میزان تولید ناخالص داخلی استان در سال گذشته ۸۷۳ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ماقبل آن( ۱۳۹۹)، ۵۹ درصد رشد دارد و استان از این نظر در رتبه ۲۵ کشور قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس همین گزارش، سرانه تولید ناخالص داخلی استان زنجان نیز در سال گذشته ۷۹۲ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال ماقبل آن ۵۸ درصد افزایش دارد و استان از این نظر در جایگاه ۱۵ کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha