۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84971887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک واحد نیروگاه رامین اهواز از مازوت استفاده می‌کند

اهواز- ایرنا- سرپرست نیروگاه رامین اهواز گفت: یک واحد از واحدهای نیروگاه رامین از مازوت به عنوان سوخت جایگزین گاز استفاده می‌کند.

به گزارش ایرنا محسن حافظی جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: نیروگاه رامین دارای ۶ واحد تولید برق است که هم اکنون یک واحد آن به دلیل تعمیرات اساسی از مدار خارج است و چهار واحد آن نیز در حال استفاده از سوخت گاز هستند.

وی علت بکارگیری سوخت اضطراری در یکی از واحدهای تولیدی نیروگاه رامین را تامین نشدن گاز از سوی شرکت ملی گاز به دلیل برودت هوا و نیاز مردم مناطق سردسیر کشور به گاز عنوان کرد.

حافظی اظهارکرد: واحدهای تولید برق این نیروگاه قابلیت استفاده از سوخت گاز و مازوت را دارند و در شرایط خاص و اضطراری که دچار محدودیت و یا تامین گاز می‌شویم ناگزیریم برای جلوگیری از قطع برق هموطنان و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها از سوخت اضطراری به صورت محدود استفاده کنیم.

سرپرست نیروگاه رامین گفت: این اقدام براساس دستورهای صادر شده از سوی مراجع ذی صلاح و با لحاظ نمودن مسائل زیست محیطی و هماهنگی‌های مربوطه انجام شد و اقدام به جایگزینی سوخت اضطراری به جای گاز در واحد شماره ۶ خود کردیم.

حافظی سوخت گاز را سوخت اصلی این نیروگاه بیان کرد و افزود: تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت رسانی مستمر به مردم رسالت اصلی ما است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های این نیروگاه در فرآیند تولید برق دانست و ادامه داد: بکارگیری این‌نیروگاه از سوخت گاز باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت‌های واحدها و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و درنهایت افزایش طول عمر نیروگاه رامین می‌شود.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha