استفاده عملی از نتایج پژوهش‌ها برای توسعه کردستان ضروری است

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: عملی کردن نتایج پژوهش و تحقیقات عامل موثری در تحقق توسعه استان است و این سازمان نقش مهمی در اجرای نتایج پژوهش و فناوری دارد.

فردین وکیلی روز شنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه کردستان برپا شده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پژوهش یکی از مولفه‌های اصلی توسعه است و توجه به این مقوله می تواند گامی مهم و موثر در راستای پیشرفت استان باشد.

وی پژوهش را یکی از ارکان پیشرفت هرکشور خواند و خواستار توجه بیش از پیش دستگاه های اجرایی سطح استان به امر تحقیق و پژوهش محوری شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سطح کشور به کمک پارک علم و فناوری وظیفه تولید علم در کشور را برعهده دارند، اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای هم می تواند در تبدیل علم به ثروت و عملی کردن نتایج پژوهی نقشی مهم و مفید را ایفا کند.

وکیلی با بیان اینکه این اداره کل در زمینه فعالیت های پژوهشی اقدامات قابل توجهی را انجام داده است، گفت: تلاش ما این است که با ترویج فرهنگ پژوهش و رویکرد پژوهش مدارانه در میان کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مسیر دستیابی به پیشرفت و تکنولوژی را تسهیل کنیم.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان کردستان از ۲۶ تا ۳۰ آذر ماه در دانشگاه کردستان برپا شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha