۱۵ طرح دانش بنیان در دانشگاه آزاد کردستان مجوز فعالیت گرفت

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: امسال بیش از ۴۰ طرح دانش بنیان با موضوع رسیدگی به مشکلات استان بررسی که ۱۵ طرح آن تایید شد و مجوز فعالیت گرفت.

قباد میمنت آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح ها در شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: از میان این ۱۵ طرح نیز سه طرح برای بهره‌مندی از تسهیلات و اقدام عملیاتی به بانک ها معرفی شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، ۲ طرح دانش‌بنیان دیگر در این واحد به مرحله تصویب نهایی برسد، افزود: در نظر داریم برنامه‌های مختلف از قبیل برگزاری وبینار با موضوع دانش‌بنیان، ایده‌شو و کلاس‌های توجیهی و تبیینی با همین موضوع را برای دانشجویان برگزار کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ابراز امیدواری کرد از دل این اقدامات، طرح‌های بیشتری مورد بررسی قرار گرفته و به مرحله اجرا برسند تا زمینه رشد و فعالیت آنها در واحد دانشگاه آزاد سنندج ایجاد شود.

میمنت آبادی ادامه داد: شورای مرکزی رشد واحدهای فناور به شورای اقتصاد دانش‌بنیان در قالب یک مجموعه در کنار هم فعالیت دارند و یک شورای واحد را تشکیل داده‌اند.

وی یادآور شد: طرح‌های مصوب در شورا که می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند، در حوزه تولید رنگ‌های گیاهی، لوله‌های پلیمری و دستگاه هشداردهنده نشت گاز بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج درباره چگونگی کمک تسهیلاتی به این شرکت‌های منتخب هم اظهار کرد: تسهیلات مالی از بنیاد برکت یا تبصره ۱۸ بنیاد علمی ریاست‌جمهوری برای شرکت‌هایی مجوزدار در نظر گرفته شد تا بتوانند با اخذ تسهیلات، گام موثری در جهت پا گرفتن و به دنبال آن توسعه فعالیت داشته‌ باشند.

میمنت آبادی افزود: امیدواریم تا مرحله توسعه کامل و اصولی این شرکت‌ها بتوانیم مشاوره و همکاری‌های لازم را داشته باشیم تا در نتیجه این اقدام به مرکز رشد واحدهای استان کردستان نیز از سطح ۲ به سطح یک ارتقا پیدا کند.

وی درباره جزئیات مرکز رشد کردستان نیز گفت: این مرکز به دلیل اقدامات مختلف و متنوعی که در مدت فعالیت خود داشته، ارتقای رتبه را کسب کرده است و توانست انگیزه بیشتری را در بین دیگر واحدهای غرب کشور برای فعالیت بهتر دانش‌بنیان‌ها ایجاد کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه این واحد مشاوره و همیاری با دیگر واحدهای استان‌های غربی کشور دارد، بیان کرد: با این مشاوره‌ها شاید شیوه تبدیل طرح‌ها به واحدهای فناور و تبدیل این واحدها به شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر یابد و امکان این تغییرات راحت‌تر شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در سال ۱۳۶۳ با پذیرش ۲۲ دانشجو در رشته کاردانی کشاورزی فعالیت علمی-آموزشی خود را آغاز کرد.

در حال حاضر دانشگاه آزاد واحد سنندج به عنوان یکی از بزرگترین و پرسابقه ترین دانشگاه‌های استان شناخته می شود و ۲۲۵ رشته تحصیلی دارد که ۶ هزار و ۱۹۵ دانشجو در مقاطع مختلف در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha