استقبال از رئیس‌جمهور گواه حرکت سریع قطار پیشرفت انقلاب است/ احیاء اعتماد مردم در دور دوم سفرها

تهران - ایرنا - عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی استقبال گسترده مردم از آیت الله رئیسی در سفر به خراسان جنوبی را نمایانگر شکست امپراتوری رسانه‌ای غرب خواند و گفت: حضور واقعی مردم در کنار رئیس جمهور نمایانگر حرکت سریع انقلاب در مسیر پیشرفت و آبادانی است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره دستاوردهای سفر آیت الله ابراهیم رییسی به خراسان جنوبی که ۲۴ و ۲۵ آذرماه انجام شد، گفت: یکی از دستاوردهای مهم سفر ایشان حضور عظیم توده‌های مردمی در مراسم استقبال بود که گواه اعتقاد این مردم به گفتمان انقلاب، ایستادگی، مقاومت و گفتمان عدم تکیه به شرق و غرب و متوسل شدن به ایمان و علم و اخلاص جوانان ایرانی است.

استقبال مردم از رئیس جمهور گواه حرکت سریع قطار انقلاب در مسیر پیشرفت است

نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی درباره اراده و تصمیم دولت در دور دوم سفرهای استانی، اظهار داشت: دشمنان نظام در چند ماه گذشته بسیار تلاش کردند تا همراه با بهره بردن از فضای مجازی و امپراطوری رسانه‌ای خود، مردم ایران را ناامید جلوه دهند. ولی حضور واقعی مردم در کنار رییس جمهور و دولتمردان، گواه عدم توقف قطار انقلاب در مسیر پیشرفت و آبادانی بود و ثابت کرد که تلاش‌های دشمنان علیه ایران اسلامی تاثیری در حرکت جریان انقلاب ندارد.

دولت در دور اول سفرها امید مردم را احیا و در دور دوم اعتماد مردم را جلب می‌کند

وی درباره اینکه دولت در دور دوم سفرهای استانی چه اهدافی را باید دنبال کند، عنوان کرد: به رغم اینکه همبستگی بین جامعه ایرانی در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد، باید در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور، مسائل اقتصادی و معیشتی و دغدغه‌های فرهنگی مردم بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. البته دولت تلاش کرد در مرحله اول امید و اعتماد را احیا کند و در مرحله دوم اعتماد مردم را با عمل به وعده‌ها پاسخ دهد.

نصیرایی از حضور وزرای و شخص رییس جمهور در سفر به خراسان جنوبی قدردانی و خاطرنشان کرد: دشمنان این انقلاب باور نمی‌کنند که میلیاردها دلاری که آنها صرف عناد خود علیه نظام اسلامی کردند نتیجه‌ای نداده باشد و امروز همه نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: خوشبختانه مردم بصیر ایران در کنار تلاش سه قوه دست به دست هم دادند تا از مشکلات پیش رو عبور کرده و شاهد توسعه و آبادنی کشور در بخش‌های مختلف از جمله مناطق محروم باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره دستاوردهایی که با حضور وزرای دولت همراه با رییس جمهور در سفر به خراسان جنوبی محقق شد، عنوان کرد: وزرای راه و شهرسازی،‌ بهداشت و درمان، صنایع و معادن، کار، جهاد کشاورزی و اقتصاد از جمله وزرای دولت در این سفر بودند که به بخش‌های زیر ساختی، معادن، ساخت مسکن، اشتغال و بهبود شرایط مرزی استان توجه ویژه نشان دادند.

تاکید دولت بهبود ظرفیت معادن خراسان جنوبی است

وی توجه به اقتصاد معدن را یکی از مسائل مهم دولت در سفر به خراسان جنوبی برشمرد و گفت: ظرفیت معدن و صنایع وابسته آن از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است که دولت به در این سفر به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کند. بر همین اساس افزایش سهم حقوق دولتی معادن از ۲به ۱۵ درصد موضوعی بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان طبس مطرح و تاکید کرد که این مبلغ باید در همان منطقه هزینه شود.

نصیرایی درباره دیگر دستاوردهای سفر آیت الله رییسی به خراسان جنوبی گفت: در این سفر مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی توسط رییس جمهور افتتاح شد. همچنین تامین بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل در امیرآباد، احداث کنارگذر برای انتقال آب‌های سطحی در این روستاها و ساخت مدرسه از جمله وعده‌های وزیر کشور در سفر آیت الله رییسی به بیرجند بود.

این نماینده مجلس با اشاره به بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شهرستان‌های قاینات و زیرکوه عنوان کرد:‌ در این سفر ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارت بهداشت برای تکمیل پروژه بیمارستان در حال ساخت کوثر زیرکوه انجام شد. همچنین بهره‌برداری از طرح توسعه صنایع ناصری (شرکت تولید کاشی نیلوفر ۲) با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۰ نفر در شهرستان بیرجند توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

۲۰۰ میلیارد تومان برای مسائل فرهنگی استان اختصاص یافت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: با عنایت رئیس جمهور هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه بانوان برای استان تعریف و نهایی شد. وزیر راه و شهرسازی در طبس هم وعده داد ساخت خانه‌های ویلایی مطابق با سبک الگوی ایرانی - اسلامی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی در غرب استان هم از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال برای اجرای طرح آبخیز تا جالیز قنات بلده را اعلام کرد و درخصوص اقدام اساسی برای آفات باغستان‌های این شهرستان قول مساعد داد تا دغدغه‌های کشاورزان رفع شود.

به گزارش ایرنا در سفر ۲ روزه رییس جمهور به خراسان جنوبی، ۱۵ عضو هیات دولت از جمله معاون اجرایی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و نیرو وی را همراهی کردند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور یافتند.

همزمان با سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای ثبت و رسیدگی بهتر و بیشتر به مطالبات مردمی، ۲۸ میز ارتباط مردمی در دستگاه‌های اجرایی استان با حضور نمایندگان وزرای مربوطه راه‌اندازی شد و سامانه پاسخگویی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری هم با شماره تماس ۱۱۱ و فعالیت ۲۰۰ کاربر رایانه‌ای در مرکز استان فعال شد و درخواست‌ها، پیشنهادها، انتقادات و مشکلات مردم را ثبت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha