قطعه یک قطار شهری کرج در مرحله تکمیل  است

کرج - ایرنا - استاندار البرز اعلام کرد: با پیگیری به عمل آمده قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج بین گلشهر تا چها راه طالقانی این شهر در مرحله تکمیل و راه اندازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی در دیدار و گفت و گو با جمعی از معتمدان شهرستان فردیس، افزود: درصدد هستیم که این روند را تسریع کنیم و تمام استان به این شریان وصل شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه پروژه قطار شهری کرج سال های طولانی به دلایل مشکل اعتباری و عدم پیگیری به کندی پیش رفته است بطوریکه اکنون هر کیلومتر حفاری برای ایجاد مترو به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عبداللهی افزود: راهکارهای تعامل شهرداری ها برای تامین وسایل حمل و نقل عمومی را برای شهرداران تشریح کرده ام و به دنبال تقویت این امر در استان البرز هستیم.

وی با اشاره به ضعف استان و به ویژه شهرستان های کرج و فردیس در سرانه اماکن ورزشی، گفت: برای این منظور نهضت ساخت سالن های ورزشی را در استان راه اندازی کرده ایم و درصدد هستیم که طی مشارکت دولت و خیرین برای این منظور اقدام کنیم.

استاندار البرز به موضوع انتزاع کامل شهرستان فردیس و استقرار ادارات و سازمان ها اشاره کرد و افزود: برای این امر جلسات متعددی برگزار کرده ایم و مقرر شد طبق آنچه از طریق تقسیمات کشوری تعیین شده، اقدام شود و برای جانمایی استقرار کامل ادارات و دستگاه ها نیز دستور لازم صادر شده است.

وی گفت: در خصوص ایجاد آرامستان در شهرستان فردیس نیز جلسات و بازدیدهایی داشته ایم و برای تامین زمین مناسب در حال رایزنی و جانمایی هستیم.

از مشکلات آگاه هستم

استاندار البرز افزود: از مشکلات، مطالبات و کمبودها آگاه هستم به همین دلیل نشست های ویژه و تخصصی پیرامون مسایل مختلف این شهرستان داشته ایم.
وی ادامه داد: استان البرز از ابتدای تاسیس، زیرساخت های متناسبی با روند رشد جمعیت نداشته است، این امر در تمام شهرستان های استان در حوزه های مختلف نمود دارد و البته فردیس به عنوان متراکم ترین شهر کشور با ضعف و فقر بیشتری مواجه است.

قطعه یک قطار شهری کرج در مرحله تکمیل  است


عبداللهی ضمن قدردانی از شکیبایی مردم فردیس گفت: هرهفته آخرین وضعیت بیمارستان این شهرستان به صورت میدانی مورد بررسی قرار می گیرد، بر این اساس بیمارستان دولتی فردیس طی پنج سال گذشته ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی طی یک سال گذشته ۴۴ درصد پیشرفت داشته و اکنون به بیش از ۹۵ درصد پیشرفت رسیده است.
استاندار البرز گفت: افتتاح این بیمارستان به دلیل مشکلات نقدینگی عقب افتاده ولی تا آخر امسال گشایش می یابد .

ساخت ۱۰۰ مدرسه از مصوبات سفر استانی رییس جمهور است
وی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به این استان افزود: مقرر شده تا ۱۰۰ مدرسه دراین استان که ۴۰ درصد توسط دولت و ۶۰ درصد توسط خیرین است ساخته شود، اگرچه مجوز ساخت ۱۰۰مدرسه دیگر از دولت گرفته شده است.
عبداللهی گفت: اکنون ۳۴ مدرسه آماده و دراین یکسال تحویل آموزش و پرورش شده و ۶۵ مدرسه در دست ساخت داریم که از پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد برخوردار هستند و ۵۲ زمین برای ارتقای سرانه های آموزشی استان البرز جانمایی شده است.

کرج و فردیس کمترین سرانه آموزشی را دارند
وی کرج و فردیس را دارای کمترین سرانه های آموزشی دانست که تمام شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان زمین شهری به همراه خیرین مکلف به تامین و ارتقای سرانه های این بخش شده اند.
معتمدان شهرستان فردیس در این نشست دغدغه های خود را در خصوص سرانه های آموزشی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ورزشی، ایجاد آرامستان بیان کردند و از تلاش های استاندار البرز در جهت تامین مطالبات و نیازهای مردم قدردانی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha