۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 745
کد خبر: 84972855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرمخانه موقت کرمان فعال شد

۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 84972855
گرمخانه موقت کرمان فعال شد

کرمان- ایرنا- معاون فرهنگی شهرداری کرمان با اعلام اینکه راه اندازی گرمخانه دائمی در مجموعه پردیسان قائم این شهر در آینده نزدیک عملیاتی می شود گفت: باتوجه به برودت هوا گرمخانه موقت در ابتدای جاده قدیم ماهان راه اندازی و فعال شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کرمان، عبدالرضا شیخ شعاعی توضیح داد: گرمخانه موقت با ظرفیت ۴۰ نفر راه اندازی و فعال شده است.

معاون فرهنگی شهردار کرمان با بیان اینکه وجود گرمخانه‌ها در محدودۀ مسکونی شهر همواره مورد اعتراض اهالی محل قرار می‌گیرد و درنهایت منجر به تعطیلی می‌شود، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این موضوع، ساختمان موجود در پردیسان قائم(عج) برای این منظور انتخاب شده است.

وی، به گرمخانه واقع در میدان «بیرم‌آباد»، ورودی جاده قدیم «ماهان» اشاره کرد و گفت: این گرم‌خانه، به‌دلیل اعتراض اهالی محل، تعطیل شده بود.

گرمخانه موقت کرمان فعال شد

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، در عین حال بیان کرد: البته با توجه به سردی هوا در روزهای اخیر، گرم‌خانه ورودی جاده قدیم «ماهان» فعال شد.

شیخ‌شعاعی با اشاره به شروع تعمیرات و آماده‌سازی ساختمان برای ایجاد گرم‌خانه در پردیسان قائم(عج) افزود: این گرمخانه به‌دلیل دوری از فضای مسکونی شهر، به‌صورت ثابت و همیشگی در اختیار افراد بی‌خانمان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ظرفیت این گرم‌خانه ۴۰۰ نفر است که ۲۰۰ نفر در بخش آقایان و نیز همین میزان برای خانم ها گنجایش دارد.

معاون فرهنگی شهردار کرمان افزود: ساختمان گرم‎خانه ۲ ورودی مجزا برای خانم‎ ها و آقایان دارد و به‌صورت تفکیک‌شده ازهم ساخته می‌شود.

شیخ‌شعاعی، امکانات گرمخانه را در هر بخش شامل سرویس بهداشتی، حمام، آرایشگاه، آشپزخانه و آلاچیق ذکر کرد و ادامه داد: برای در اختیار قراردادن غذای گرم به افراد نیازمند و بی‌خانمان، ساخت آشپزخانه صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی، با تأکید بر اینکه این گرمخانه با همکاری شهرداری و یک مرکز خیریه ساخته می‌شود، گفت: گرمخانه شهر کرمان با انجام تعمیرات و اضافه‌کردن امکانات لازم، تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، گرمخانه را محل نگهداری متکدیان و افراد بی‌خانمان و نیازمند ذکر کرد و یادآور شد: معتادان جمع‌آوری‌شده از سطح شهر نیز تا زمان تعیین‌تکلیف، در این محل نگه‌داری خواهند شد.

شیخ‌شعاعی افزود: پس از تکمیل ساختمان، مدیریت گرمخانه در اختیار مرکز خیریه قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه برای توانمندسازی معتادان نیز ازسوی مرکز خیریه، اقداماتی انجام می‌شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha