۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۷:۳۵
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84972969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح معبر پادگان زنجان، حکایت باز شدن گره کور چندین ساله

۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۷:۳۵
کد خبر: 84972969
درزی رامندی
افتتاح معبر پادگان زنجان، حکایت باز شدن گره کور چندین ساله

زنجان – ایرنا - افتتاح معبر پادگان شهر زنجان حکایت همدلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و باز شدن گره کور چندین ساله در دولت سیزدهم است که پروژه‌ای بعد از گذشت ۱۲ سال از کلنگ زنی آن به نتیجه رسید و موجبات رضایت و خوشحالی مردم فراهم شد.

به گزارش ایرنا، بسیاری از طرح های نیمه تمام در جای جای کشور به دلایل مختلف سالهاست که بدون تعیین تکلیف به حال خود رها شده اند و هرساله نیز هزینه های تکمیل و بهره برداری از آنها افزایش می یابد.

یکی از این موارد، طرح خروج پادگان ها از شهرها است که طبق گفته حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با نظر فرماندهی کل قوا مبنی بر خارج شدن پادگان‌ها از سطح شهرها حدود هشت پادگان در استان‌های مختلف آماده خروج از شهرها شده اند.

در استان زنجان نیز موضوع جابه‌جایی ۲۷۰ هکتار از تیپ ۲۱۶ زرهی از داخل شهر در مهرماه سال ۸۲ پس از سفر مقام معظم رهبری به استان زنجان مطرح و مصوب شد؛ اما این پروژه پس از گذشت سالها همچنان نیمه‌کاره ماند و توپ مسئولیت آن گاهی در زمین تیپ و گاهی در زمین شهرداری و شورای اسلامی شهر انداخته شد.

در این مصوبه مقرر شده بود پادگان به خارج از محدوده شهری منتقل شود که برای این منظور زمینی برای ساخت آن اختصاص پیدا کرد که این طرح برای خارج کردن خیابان‌های اطراف این پادگان از بن‌بست و تسهیل ترافیک شهری عنوان شد.

در این راستا طرح بازگشایی معبر پادگان زنجان واقع در سه راه پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش، آزادراه ۲۲ بهمن و خیابان سعدی حدود ۱۲ سال پیش کلنگ زنی شد و در سال ۹۷ نیز توافقی میان شهرداری و تیپ زنجان صورت گرفت تا هرچه سریعتر برای بازگشایی این معبر اقدام شود اما این توافق نیز به دلیل برخی اختلافات به جایی نرسید.

با استقرار دولت سیزدهم و با پیگیری استاندار زنجان با توجه به اهمیت این معبر در حل معضلات ترافیکی شهر، ارتقای رضایت مندی مردم و افزایش اعتماد شهروندان به نظام، حل این معضل چندین ساله در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با همدلی و همکاری دستگاه های مربوط این طرح تکمیل شد و در سفر رییس قوه قضاییه به استان زنجان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به بهره برداری رسید.

افتتاح معبر پادگان زنجان، حکایت باز شدن گره کور چندین ساله

خبرنگار ایرنا با توجه به اهمیت این موضوع به سراغ مردم، کارشناسان و مسوولان رفته و با آنها در این باره گفت و گو کرده است.

افتتاح معبر پادگان زنجان، موجب افزایش رضایت شهروندان شد

یکی از شهروندان زنجانی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح سالها بلاتکلیف رها شده بود و در این میان گره های کور ترافیکی در این منطقه باعث نارضایتی شهروندان می شد.

علی رجبی اضافه کرد: خوشبختانه با همدلی و همکاری مدیران استان در یک سال اخیر شاهد پیشرفت گسترده و سریع این طرح بودیم که هم افزایش دسترسی و هم کاهش معضلات ترافیکی را به دنبال داشت.

وی ضمن تشکر از مسوولان، گفت: امیدواریم برای سایر طرح های نیمه تمام در سطح استان نیز با همین سرعت اقدام شود تا لبخند رضایت بر لبان شهروندان بنشیند.

نیازمند خیابان های شریانی و اصلی چون معبر پادگان در زنجان هستیم/باید به سمت شهرهای هوشمند حرکت کنیم

یک مهندس عمران و کارشناس طراحی شهری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از نواقص طراحی شهری زنجان معضل معبر پادگان بود که سالها برای بازگشایی آن اقدام شده بود ولی نتیجه مناسبی به دست نمی آمد.

محمود نقیلو افزود: بازگشایی و افتتاح این معبر اقدام خوبی بود که در این دولت رقم خود و موجب افزایش دسترسی مردم و نقش آفرینی مثبت در توسعه شهری شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه طراحی شهر زنجان طی سالهای گذشته ناقص بوده و به نوعی گره های ترافیکی در آنها ایجاد شده که برای بازگشایی این گره ها از جمله همین معبر پادگان زحمات و تلاش های زیادی کشیده شد تا امروز به نتیجه رسید.

نقیلو افزود: امروزه معبر پادگان شهر زنجان افتتاح شده و اگر تابلوها و علایم راهنمایی آن نیز نصب شود کارایی آن بسیار بیشتر خواهد بود. یک کارشناس طراحی شهری:بازگشایی و افتتاح این معبر اقدام خوبی بود که در این دولت رقم خورد و موجب افزایش دسترسی مردم و نقش آفرینی مثبت در توسعه شهری شد.

این کارشناس اضافه کرد: متاسفانه چون تاسیسات زیربنایی در شهر زنجان به صورت درست پخش نشده است و شهرک های اقماری نیز در اطرف شهر زنجان ایجاد شده، نیاز داریم که در طول شهر، خیابان های اصلی و شریانی داشته باشیم تا با گره های ترافیکی مواجه نباشیم و اجرای این طرح پاسخگوی این نیاز بود.

افتتاح معبر پادگان زنجان، حکایت باز شدن گره کور چندین ساله

وی گفت: از سوی دیگر در دراز مدت باید به سمت شهرهای هوشمند و مدرن حرکت کنیم و باید نیازهای شهرسازی و تاسیسات زیربنایی را در کل شهر پخش نماییم و از گسترش بی رویه و بدون زیرساخت شهر جلوگیری کنیم.

نقیلو بازگشایی این محور را اقدامی خوب و مفید ارزیابی کرد و گفت: بیشتر از ۱۲ سال و تا آنجا که به یاد دارم از سال ۸۵ پیگیر موضوع بازگشایی این معبر بودند ولی با توجه به قرار گرفتن در داخل پادگان و محیط نظامی امکان آن فراهم نمی شد تا اینکه در این دولت تفاهم های لازم صورت گرفت و طرح به مرحله بهره برداری رسید.

وی گفت: افتتاح این طرح، حجم زیادی از ترافیک کمربندی ۲۲ بهمن شهر زنجان را کاهش می دهد و نیازهای ترافیکی شمال شهر را نیز تامین می کند.

بازگشایی معبر پادگان زنجان با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار

شهردار زنجان در این باره گفت: این معبر که به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه و انجام سایر هزینه‌های جاری بازگشایی شد.

علیرضا فیروزفر گفت: با توجه به اینکه این معبر شریان حیاتی در شهر است هر آنچه در توان داشتیم در طول ماه‌های گذشته برای اتمام این پروژه انجام دادیم. شهردار زنجان: با باز شدن این معبر، ترافیک شهری به ویژه در محور ۲۲ بهمن کاسته خواهد شد و دسترسی مردم به شمال شهر نیز آسانتر می شود.

وی با بیان اینکه این معبر با ۹۵۰ متر مساحت در عرض ۵۰ متر بازگشایی شد، افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد پروژه در گذشته انجام شده بود توانستیم در طول یکسال ۵۰ درصد باقی مانده را تکمیل کرده و به اتمام برسانیم.

فیروزفر افزود: با بازگشایی این محور، ترافیک شهری به ویژه در محور ۲۲ بهمن کاسته خواهد شد و دسترسی به شمال شهر نیز آسانتر می شود.

بازگشایی معبر پادگان، اقدامی ماندگار در خدمت رسانی بهینه به مردم

استاندار زنجان، بازگشایی معبر پادگان را اقدامی ماندگار در خدمت رسانی بهینه به مردم دانست و گفت: این طرح که با همکاری تیپ ۲۱۶ زرهی و شهرداری زنجان اجرا شد، اقدامی مهم و ماندگار در راستای خدمت‌رسانی بهینه به مردم است.

محسن افشارچی گفت: اگر همکاری و کمک فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان نبود، این مهم انجام نمی گرفت و گشایش مهم در حوزه شهری زنجان رقم نمی خورد.

استاندار زنجان افزود: این طرح، اقدامی ماندگار و بی نظیر است که سالها به دلیل ناهماهنگی‌ و فقدان همکاری بر زمین مانده بود.

افتتاح معبر پادگان زنجان، حکایت باز شدن گره کور چندین ساله

وی گفت: تکمیل نشدن این پروژه طی این سالها موجب کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به مدیران می شد و طولانی شدن آن نیز آسیب های زیادی را به دنبال داشت. استاندار زنجان:اگر همکاری و کمک فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان نبود، بازگشایی معبر انجام نمی شد و گشایش مهم در حوزه شهری زنجان رقم نمی خورد.

افشارچی با تاکید بر حل ناکارآمدی های موجود، گفت: خوشبختانه با همکاری و همراهی مدیران استان، پروژه‌های نیمه تمام دیگری در حال تکمیل است که با بهره برداری از آنها اتفاقات میمونی در شهر رخ می دهد و رضایت شهروندان نیز افزایش می یابد.

برآیند:

افتتاح معبر پادگان شهر زنجان که به نام سردار سلیمانی نامگذاری شده بعد از ۱۲ سال از کلنگ زنی آن نشان داد که می توان بسیاری از طرح های نیمه تمام را با همکاری و همدلی دستگاه ها تکمیل کرد و به بهره برداری رساند و موجبات رضایت مردم و تقویت سرمایه اجتماعی را فراهم کرد.

بسیاری از طرح های نیمه تمام دیگر در استان وجود دارند که امیدواریم در دولت مردمی با همکاری و عزم جزم مدیران دستگاه ها شاهد بهره برداری هرچه سریعتر از آنها باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha