واکنش حزب حاکم هند به سخنان وزیر خارجه پاکستان / هواداران حزب تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- برخی اعضای حزب حاکم هند در بحبوحه دور تازه تنش‌ها میان دهلی نو و اسلام‌آباد و در واکنش به اظهارات اخیر «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان تظاهرات کرده و آدمک‌های او را سوزاندند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب «بهاراتیا جاناتا» خواستار برگزاری تظاهرات در روز شنبه شده بود اعضای آن در شهرهای بوبانسوار، آمریتسار و رانچی آدمک‌های وزیر خارجه پاکستان را سوزاندند.

روز جمعه نیز صدها عضو بهاراتیا جاناتا مقابل کمیسیون عالی پاکستان در دهلی نو تظاهرات کردند.

روابط هند و پاکستان از دیر باز پرتنش بوده و در دهه‌های گذشته چهار بار جنگ کرده‌اند. اظهارات اخیر وزرای خارجه دو کشور بار دیگر روابط دو طرف را متشنج کرده است

اس جایشانکار وزیر خارجه هند هفته گذشته در سخنانی در سازمان ملل پاکستان را «کانون تروریسم» خواند و از آن کشور خواست: سعی کند همسایه خوبی باشد.

اظهارات وی واکنشی به گفته‌های اخیر بلاول بوتو زرداری بود که نارندرا مودی نخست وزیر هند را «قصاب گجرات» نامیده بود.

در سال ۲۰۰۲ هنگامی که مودی سروزیر ایالت گجرات بود درگیری‌های فرقه‌ای بیش از یک هزار کشته بر جای گذاشت که اغلب قربانیان مسلمان بودند. وی متهم است که چشم خود را به روی این درگیری‌ها و جنایت بست.

وزارت خارجه هند روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اظهارات زرداری را «دون شأن پاکستان» خواند و گفت: تروریسم ساخت پاکستان باید متوقف شود.

پاکستان نیز شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: دولت هند با نشر اکاذیب و طفره رفتن از این موضوع سعی کرده است واقعیت‌های قتل عام ۲۰۰۲ در گجرات را کتمان کند.

این بیانیه افزود: واقعیت این است که مغزهای متفکر کشتار گجرات از عدالت گریختند و اکنون مقام‌های کلیدی در دولت هند دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha