۳۱ شرکت فناور زیرنظر مرکز رشد دانشگاه آزاد دزفول فعالیت می‌کنند

دزفول-ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: در حال حاضر ۳۱ شرکت فناور زیرنظر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول فعالیت می‌کنند.

سیدمحمدمهدی صافی روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شمال خوزستان در دانشگاه جندی شاپور دزفول در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: غرفه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد دزفول در سه مجموعه پژوهش برپا شده و نتایج تحقیقات مراکز تحقیقات مواد و انرژی، مرکز تحقیقات فناوری تولید محصولات سالم و ارگانیک و مرکز تحقیقات مراقبت در منزل به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان، اساتید و پژوهشگرانی که دارای طرح و ایده‌های پژوهشی هستند در این مراکز مستقر می‌شوند و پس از حمایت‌های دانشگاه می‌توانند به تولید علم و محصول دست یابند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: تحقیقات منجر به تولید علم در قالب مقاله و کتاب ارایه می‌شوند که در این غرفه نمونه‌هایی از کتاب‌های مراکز تحقیقاتی به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: تحقیقاتی که منجر به تولید محصول اولیه می‌شوند نیز وارد مرکز رشد خواهند شد و محصول خود را تجاری سازی می‌کنند.

صافی اظهارکرد: ۲ نمونه از محصولات تجاری سازی شده در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد دزفول در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شمال خوزستان عرضه شده‌اند.

وی افزود: دانشکده مهارت نیز در دانشگاه آزاد دزفول مشغول فعالیت شده و پژوهشگران از مقطع دبستان با استقرار در مرکز رشد و انجام فعالیت پژوهشی دوره‌های مهارتی را در این دانشکده فرا می‌گیرند و می‌توانند وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهارکرد: اکنون ۳۱ شرکت تحت نظر واحد رشد مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول فعال هستند البته به صورت مستمر واحدهای فناور وارد شرکت شده، خدمات می‌گیرند و پس از اینکه به رشد رسیدند به پارک علم و فناوری خوزستان منتقل می‌شوند.

وی برگزاری کارگاه‌های پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد دفول را یادآور شد و گفت: برگزاری سمینارهای علمی با عدوت از پژوهشگران موفق و انجام بازدیدهای علمی و پژوهشی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش بودند.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شمال خوزستان تا ۳۰ آذرماه در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول دایر است و علاقه مندان از ساعت ۹ تا ۱۵ میتوانند ‌از ۱۶ غرفه این نمایشگاه دیدن کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha