تکمیل طرح های راهسازی کوهدشت و رومشکان نیازمند اعتبار ویژه است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: تکمیل طرح های راهسازی حوزه شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان نیازمند اعتبار ویژه و همکاری همه مسوولان است.

"وحید کرم الهی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از طرح های این حوزه پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارند و تعدادی نیز به دلیل مسائل مالی از پیشرفت چندانی بهره مند نشده اند که برای این مهم باید با همکاری مسوولان بخش های مختلف نسبت به تخصیص اعتبار ویژه و قطعی اقدام شود.

وی اظهار کرد: در محور بابابزید به پل سیمره، قراردادی به مبلغ ۸۷ میلیارد تومان برای چهارخطه کردن ۱۸ کیلومتر از مسیر با پیمانکار بسته شده است اما پیشرفت کار رضایتبخش نیست که انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی و نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات این محور را با اهتمام و همکاری، در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: پیشرفت کلی این طرح هم اکنون حدود ۱۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای انجام ۱۵ کیلومتر آن ۱۵۰ میلیارد تومان برآورده شده است.

وی در خصوص جاده چغابل – سوری نیز گفت: این محور به طول ۱۳.۵ کیلومتر، تعریض، خاکریزی و زیرسازی آسفالت شد که آسفالت ۱۱.۵ کیلومتر آن انجام و ۲۰ دستگاه آبراه و پل نیز در این مسیر احداث شده است و اکنون عملیات آسفالت ۳.۷ کیلومتر امتداد مسیر درون شهر تازه تاسیس سوری باقی مانده که پیشرفت آن ۸۰ است و با توجه به پیشرفت ۸۵ درصدی کل طرح، امید می رود بتوان با تزریق اعتبارات ۱۴۰۱، این طرح را تکمیل کرد.

کرم الهی افزود: ۲ کیلومتر از محور ۴.۸ کیلومتری گردنه پای آستان از محل اعتبارات مدیریت بحران آماده آسفالت است و در ۲.۷ کیلومتر گردنه این مسیر تاکنون ۱۷ بار عملیات انفجار صورت گرفته و حجم عظیمی سنگ و خطوط انتقال نیرو جابجا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: یک پل نیز در این مسیر ساخته و مناقصه با انتخاب پیمانکار جدید برگزار شده و مقرر است مابقی عملیات اجرایی تا ۱۰ روز آینده شروع شود.

کرم الهی اضافه کرد: مسیر کوهدشت به زانوگه نیز ۱۸ کیلومتر است که پنج کیلومتر آن تاکنون چهار خطه، مناقصه برگزار و عقد قرارداد انجام شده است اما طرح به دلیل برخی مشکلات آغاز نشده است که انتظار می رود سهم این طرح نیز در اعتبارات افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha