۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84973288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: روابط عمومی موفق یک قدم جلوتر از رسانه‌ها است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم نوآوری و تحول در روابط عمومی استانداری تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ دستگاه ها به ویژه استانداری در صورتی موفق است که یک قدم جلوتر از رسانه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در جلسه معارفه سرپرست معاونت روابط عمومی، تشریفات و بین‌الملل دفتر استاندار کردستان اظهار کرد: انتظار داریم از این پس شاهد کار حرفه‌ای منسجم و متفاوت در حوزه روابط عمومی استانداری و مودت بین این حوزه و فعالان رسانه‌ای باشیم و اگر چالشی هم وجود دارد، برطرف شود.

وی به وقایع چند ماه اخیر و شرایط حاکم بر کشور و استان اشاره کرد و افزود: تلاش ما این بوده که مجموعه اجرایی استان متوقف نباشد، هر چند خیلی‌ها در حوادث اخیر خواستند از اهداف‌مان غفلت کنیم و متوقف شدن، در واقع تحقق هدف دشمنان است.

استاندار کردستان یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از جانب وزارت کشور، حوزه‌های مختلف استان در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، معاونت توسعه و به ویژه سیاسی و امنیتی، عملکرد مطلوبی داشته‌ایم، البته به معنای این نیست که طی مدت اخیر نقص نداشتیم، چراکه مدیریت بحران شرایط خاص خودش را دارد.

زارعی کوشا با بیان اینکه خواسته یا ناخواسته بخش عمده ای از وقت دستگاه‌ها به ویژه استانداری صرف وقایع اخیر شد، ادامه داد: باید با سرعت شرایط را به قبل از وقایع اخیر برگردانیم و پیگیر کارها، سفرهای بخشی و شهرستانی و مصوبات سفر رییس جمهور باشیم و در حوزه اجتماعی فعالیت ها باید فشرده‌تر و با طراحی بهتر باشد.

وی بر لزوم بازطراحی، حرکت نو و اقدامی جدی در همه بخش‌های استانداری و فرمانداری‌ها تاکید کرد و گفت: باید نگاهی به یک سال گذشته داشته باشیم و نقاط ضعف و غفلت‌ها جبران شود و با نگاه نقادانه، برنامه‌ریزی و کارها را مدیریت کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: یکی از مهمترین حوزه هایی که نیازمند طراحی مجدد و نو است، تحول جدی در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات است، چراکه بخش عمده‌ای از بازخورده فعالیت و عملکرد دستگاه‌های استان کاملا وابسته به روابط عمومی استانداری است.

زارعی کوشا یادآور شد: روابط عمومی استانداری، هدایت کننده، سیاست گذار و هماهنگ کننده روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان است و باید ضمن اطلاع‌رسانی، افکار سنجی، چالش ها و نقاط صعف ها را بیان کند.

وی تغییر مدیر روابط عمومی را به معنای بی‌اعتمادی یا نارضایتی ندانست و ادامه داد: توقعاتی که از روابط عمومی داریم بیشتر از آن چیزی است که الان هست و این حوزه باید مجموعه ای از ارتباطات را در استان شکل دهد و جریان رسانه ای را مدیریت کند.

استاندار کردستان یکی دیگر از وظایف روابط عمومی استانداری را هماهنگ کردن روابط عمومی ادارات در راستای اهداف مورد نظر عنوان کرد و افزود: یکی از ضعف‌های ما این است که در انعکاس برنامه‌ها و عملکردها نه فقط در روابط عمومی، بلکه در کل مجموعه استانداری قوی نیستیم، هر چند نمی‌خواهیم گزارش سازی و موفقیت نمایی کنیم و هدف، گزارش واقعیت ها است.

زارعی کوشا، پایش، نظرسنجی و افکارسنجی را از جمله وظایف روابط عمومی دانست و ادامه داد: از مدیر جدید که سابقه و برنامه خوبی دارد، انتظار داریم برنامه‌هایش را محقق و این حوزه را متحول کند.

وی در ادامه خبرگزاری جمهوری اسلامی را بازوی رسانه‌ای استانداری توصیف کرد و یادآور شد: خبرگزاری جمهوری اسلامی، خبرگراری رسمی دولت و نظام و برای ما بسیار مهم است و روابط عمومی استانداری باید هماهنگی خوبی با این خبرگزاری داشته باشد.

لزوم خبررسانی موثر، برنامه‌ریزی برای سه ماه پایانی سال، پیگیری سفر مسئولان بلند پایه به استان، پیگیری پروژه‌ها و مسکن و اشتغال، فعالیت موثر در فضای مجازی و ارتباط با فعالان رسانه ای، انتقاد منصفانه رسانه‌ها از عملکرد دولت، از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آنها اشاره کرد.

مرجعیت رسانه ای توسط روابط عمومی پیگیری شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم با بیان اینکه روابط عمومی باید جایگاه واقعی خودش را پیدا کند، افزود: مسئول قبلی روابط عمومی استانداری، بسیار زحمتکش بود ولی باید مرجعیت رسانه‌ای توسط روابط عمومی پیگیری شود و سیاست‌گذاری رسانه ای مدنظر روابط عمومی باشد.

مهدی رمضانی یادآور شد: در شرایطی که با جنگ رسانه‌ای مواجه هستیم، تولید فکر، اندیشه و روایتگری مهم است و باید روایت اول را در دست داشته باشیم و اگر عقب افتادیم روایت نافذ را مد نظر قرار دهیم.

در پایان این نشست، از خدمات شهریار یاسینی تقدیر و سید دارا سیدعباسی به عنوان سرپرست معاونت روابط عمومی، تشریفات و بین‌الملل دفتر استاندار کردستان، معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha