۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹
کد خبر: 84973366
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۴۰ امدادگر هلال احمر قشم اقدامات پیش بیمارستانی را فرا گرفتند

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: ۴۰ امدادگر و نجاتگر این جمعیت با شرکت در یک دوره آموزشی تخصصی پایه، اصول و مبانی اقدامات پیش بیمارستانی در حوادث و سوانح را فرا گرفتند.

احمدنور سرودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی تخصصی با کلیات، تعاریف و شرح وظایف امدادگر پیش بیمارستان و عناوین فرعی مروری با مباحث کمک های اولیه و وظایف و مسوولیت های امدادگر پیش بیمارستانی، مدیریت صحنه، ارزیابی اولیه صحنه با جمع آوری اطلاعات، اعلام آماده باش و هشدار، مشخص کردن مناطق عملیاتی میدان، ایمنی، فرماندهی صحنه، آناتومی و فیزیولوژی دستگاه اسکلتی و حرکتی، دستگاه گردش خون و تنفس آشنا شدند.

وی ادامه داد: مدیریت راه هوایی، وضعیت دادن به سر، لوله گذاری، کار با آمبوبگ (مخزن هوایی سیلیکونی و پلاستیکی)، ونتیلاسیون دستی (روش رایج برای کمک به مصدومان هنگام انتقال آنها به مراکز درمانی)، تریاژ در حوادث (اولویت بندی مصدومان در حوادث) و مراقب های اولیه در تروماها (ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه وارد شده بر بدن) از دیگر سر فصل های بود که امدادگران و نجاتگران قشمی آنها را فرا گرفتند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم اضافه کرد: فراگیران در این دوره آموزشی با انجام گفت و گو، پرسش و پاسخ و فعالیت گروهی عناوین فرعی فوریت های طب داخلی (سکته قلبی، کمای دیابتی، سکته مغزی و خونریزی های گوارشی)، بستن کولار گردنی (برای حمایت از سر و طناب نخاعی)، استفاده از لانگ بک بُرد یا تخته ستون فقرات، و فیکس کردن (برجا کردن مصدوم) آشنا شده و آنها را تمرین کردند.

۴۰ امدادگر هلال احمر قشم اقدامات پیش بیمارستانی را فرا گرفتند

سرودی توضیح داد: برپایی این دوره آموزشی با توجه به دارا بودن ۲ پایگاه امداد و نجات جاده ای و ساحلی هلال احمر این شهرستان مرزی که در حوادث و سوانح احتمالی به قمشوندان و گردشگران خدمت رسانی می کند، نقش موثری در ارتقای سطح عملکرد امدادگران و نجاتگران این جزیره در زمان بروز حوادث دارد.

وی اظهار کرد: این دوره آموزشی تخصصی پایه پیش بیمارستانی برای نخستین بار در این جزیره به مدت هشت روز ( ۴۰ ساعت) زیر نظر یکی از کارشناسان ارشد پرستاری در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم برگزار شد.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha