۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84973406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ خطر آلودگی هوا برای نظرآباد به صدا درآمد

۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبر: 84973406
زنگ خطر آلودگی هوا برای نظرآباد به صدا درآمد

کرج – ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد استان البرز با بیان اینکه این شهرستان همچون کلانشهرهای کشور در وضعیت ناسالم هوا قرار گرفته است، گفت: زنگ خطر آلودگی هوا برای نظرآباد نیز به صدا درآمده است.

محمد محمودی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به استمرار وضعیت ناسالم هوا در این شهرستان نخستین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا در فرمانداری نظرآباد و با حضور دستگاه های عضو کارگروه تشکیل شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰۰ روز کیفیت هوای شهر نظرآباد در وضعیت ناسالم برای گروه حساس قرار گرفته است.

محمودی عوامل اصلی آلودگی هوا در نظرآباد را تردد فراوان خودروها ، ترافیک در آزاد راه کرج - قزوین ، نیروگاه شهید رجایی قزوین و مراکز کانون گردو غبار در نظرآباد دانست و گفت: تردد روزانه بیش از یک میلیون خودرو در آزاد راه کرج - قزوین‌ بر آلودگی هوای نظرآباد افزوده است.

وی افزود: در نشست کارگروه بررسی آلودگی هوای نظرآباد ، مقرر شد تا در خصوص استفاده از سهمیه سوخت یورو چهار در جایگاه های سوخت این شهرستان، توسعه فضای سبز، استفاده از طرح کهاب، نظارت پلیس برخوردها و توقف خودروهای دودزا، معاینه فنی خودروها و گازسوز نمودن واحدهای صنعتی و کارخانه ها اقداماتی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد پیگیری ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی قزوین و استفاده از سهمیه سوخت گاز ، احیای تالاب صالحیه و کنترل مراکز کانون گردوغبار، توسعه ناوگان حمل ونقل و آموزش همگانی پیگیری شود و راهکار برون رفت از این وضعیت ارایه شود.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha