۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84973208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروه های حساس البرز ۱۱۹ روز هوای ناسالم را سپری کردند

کرج – ایرنا – معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس تنفسی جامعه پشت سر گذاشته است.

حمیدرضا لشگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۳۱ روز هوای قابل قبول (سالم)، یک روز هوای پاک ، ۱۶ روز ناسالم برای همه گروه ها ، یک روز بسیار ناسالم و چهار روز خطرناک را پشت سر گذاشته ایم.

وی اظهار کرد: خشکسالی ، بروز ریزگردها و گرد و غبار ، عدم وزش باد و پایداری جوی منجر از علل عمده کاهش کیفیت هوا در البرز هستند.

لشگری با بیان اینکه از حدود ۲ هفته پیش شاهد استقرار هوای ناسالم در استان البرز هستیم، گفت: در پی این وضعیت مدارس البرز صورت غیرحضوری شده است .

بر اساس پیش بینی هواشناسی استان البرز پایداری و آلودگی هوا تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

براساس اعلام شاخص های آلودگی هوا، هرگاه میزان ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون موجود در هوا از روی عدد ۱۰۰ عبور کند، هوا برای گروههای حساس ناسالم شده و این افراد نباید در فضای باز به فعالیت طولانی مدت بپردازند.

گروههای حساس شامل  شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار هستند و  این افراد همزمان با افزایش غلظت آلاینده ها بیشتر از دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر تنفسی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha