۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84973562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیرینی در خراسان جنوبی بدون افزایش قیمت است

۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 84973562
شیرینی در خراسان جنوبی بدون افزایش قیمت است

بیرجند - ایرنا - رئیس اتحادیه قنادان خراسان جنوبی گفت: قیمت شیرینی در این استان افزایش نداشته است و در آستانه شب یلدا با قیمت مصوب ۳۱ اردیبهشت امسال به فروش می‌رسد.

ثریا رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیرینی‌فروشان مجاز به افزایش قیمت نیستند و افزایش قیمت شیرینی به خاطر شب یلدا تخلف است.

وی بیان کرد: قیمت‌گذاری دستوری برای شیرینی نداریم و مردم می‌توانند هرگونه گرانفروشی به مناسبت شب یلدا را گزارش کنند.

اما رئیس اتحادیه خواربار فروشان خراسان جنوبی گفت: قیمت آجیل نسبت به اسفند سال قبل در این استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

محمد شریف افزود: در کشور و استان نرخ مصوب برای خشکبار نداریم یعنی قیمت را عرضه و تقاضا و کیفیت و ترکیب آجیل و خشکبار تعیین می‌کند.

وی یادآور شد: همه اقلام موردنیاز مردم به‌وفور در آجیل‌فروشی‌ها و حتی قنادی‌ها عرضه شده است.

رئیس اتحادیه خواربار فروشان خراسان جنوبی گفت: قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط درجه یک شب یلدا (آجیل شیرین) حداکثر ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده و مردم گران‌تر نخرند.

وی بیان کرد: استقبال مردم از خرید آجیل به نسبت خوب است ولی عمدتا مشتری‌های خاص خود را دارد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم از اجرای طرح نظارتی شب یلدا خبر داد و گفت: ۳۵ تیم بازرسی، بازار استان را رصد می‌کنند.

علی تهوری افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای برخی اقلام مخصوص این روزها از جمله انواع میوه نظیر هندوانه و انار، انواع آجیل و شیرینی اداره کل صمت با همکاری ادارات مربوطه طرح نظارتی ویژه شب یلدا را از ۲۶ آذر تا ۳۰ آذر ماه به مدت پنج روز اجرا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha