بنیاد شهید همدان با ۲۷۰ مرکز درمانی قرارداد دارد

همدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: این مجموعه به منظور خدمات رسانی بهینه و ارائه خدمات به ایثارگران و خانواده شهدا با ۲۷۰ مرکز درمانی، داروخانه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و دیگر تخصص های پزشکی قرارداد منعقد کرده است.

«مجید صفدریان» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایثارگران در سطح کشور از نظر درمان به ۲ بخش تقسیم بندی می شوند که یک بخش زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی نیروهای مسلح قرار دارند و خدمات درمانی آنها از این حوزه پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: اما بخش زیادی از خانواده شهدا و ایثارگان زیر پوشش بیمه بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و بنیاد برای این طیف بیمه پایه و بیمه تکمیلی در نظر گرفته است که ۱۰۰ درصد هزینه های درمان آنها از سوی بنیاد و بیمه دی پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: بیمه درمان شاغلان در دستگاه های دولت هم بر عهده دستگاه است اما اغلب خانواده های شهدا و ایثارگران شاغل تمایل به استفاده از بیمه بنیاد شهید دارند.

صفدریان گفت: والدین شهدا به علت کهولت سن و جانبازان بالای ۷۰ درصد هم به دلیل وضعیت جسمی حتی در صورت داشتن بیمه تامین اجتماعی نیروهای مسلح، همزمان می توانند از هر ۲ بیمه استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ایثارگران و خانواده شهدا بخشی از جامعه هستند و گرانی ها بر روی این افراد نیز تاثیر می گذارد اما با توجه به اینکه بنیاد آنها را زیر پوشش بیمه پایه و تکمیلی قرار داده، ۱۰۰ درصد هزینه درمان آنها پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان افزود: کمبود دارو وارداتی مورد نیاز این قشر یکی از مشکلات جامعه ایثارگر و خانواده شهدا است که با پیگیری نظام سلامت جمهوری اسلامی این مشکل به حداقل رسیده است.

صفدریان تاکید کرد: علاوه بر خدمات درمانی مورد نیاز، پایش سلامت تخصصی ایثارگران، جانبازان قطع نخاعی، شیمیایی و بیماران صعب العلاج از سوی بنیاد شهید صورت می گیرد تا در صورت داشتن بیماری خاص، به سرعت بیماری شناسایی و از رسیدن وضعیت آنها به مرحله حاد جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به علت شیوع کرونا بیش از یکسال پایش سلامت ایثارگران صورت نگرفت بنابراین هم اینک علاوه بر فرد ایثارگر، وضعیت جسمی همسر و والدین نیز بررسی می شود.

صفدریان با بیان اینکه پایش سلامت جانبازان بالای ۵۰ درصد در حال انجام است و پس از ویزیت پزشک عمومی، پزشک متخصص اقدام به بررسی وضعیت جانبازان می کنند گفت: همچنین سال آینده جانبازان زیر ۵۰ درصد نیز پایش می شوند.

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۱۸ هزار جانباز و هزار و ۱۰۰ آزاده در دوران دفاع مقدس و قبل از انقلاب در رژیم ستمشاهی تقدیم انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha