۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۸:۵۱
کد خبر: 84974316
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مهمانی ستاره‌های گمنام در زادگاه آفتاب

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۸:۵۱
کد خبر: 84974316
مهمانی ستاره‌های گمنام در زادگاه آفتاب

خمین - ایرنا - پنج شهید گمنام عصر دیروز (دوشنبه)به آخرین شهرستان جنوب استان مرکزی رسیدند تا در آستانه بلندترین شب سال این ستاره های گمنام اما همیشه درخشان مهمان زادگاه آفتاب باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک سمت خیابان های شهر ریسه پارچه های سیاه از جنس غم برای سوگواری دهه دوم فاطمیه نصب شده بود و در سمت دیگر رقص پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران خودنمایی می‌کردند.

خمین به عنوان سومین شهرستان جنوب استان مرکزی دیروز میزبان لاله‌هایی از تبار عشق، شور و شعور بود که سربندهای یا زهرا زینت سرهایشان بود.

دیروز زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی با حضور مردان دانشگاه ایمان، ایثار، مردانگی و فداکاری عطرآگین شده بود.

مردم دیار آفتاب به استقبال راست قامتان همیشه جاوید تاریخ رفتند تا پیکر پاک پنج شهید گمنام را بر دوش بکشند و پیمان دوباره با آرمانهای شاگردان پیر جماران ببندند.

این تابوت ها پایان انتظار مادر و پدری چشم انتظار، پایان حسرت های دختری برای نوازش های لطیف پدرانه و پایان بی تابی های همسری در فراق معشوق است.

مردم شهر یک‌هزار شهید همواره تاریخ ساز و حماسه ساز بودند و دیروز آمدند تا مهمترین گل خود را در دروازه امپراطوری رسانه‌ای دنیا بنشاند و جام قهرمانی را به قهرمانان واقعی دنیا و آخرت تقدیم کنند.

پنج شهید گمنام به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس در ابتدای ورود به شهرستان خمین مورد استقبال گرم اهالی روستای شهابیه قرار گرفتند و گلهای محمدی این روستا معطر به عطر این شهدا شدند.

میدان ۱۵ خرداد، میدان انقلاب و مصلای امام خمینی(ره) شهر خمین نیز عصر دیروز میزبان تشییع کنندگان پیکرهای این شهدای بدون نشان بودند.

همچنین آیین وداع با شهدای گمنام پس از نماز مغرب و عشا با حضور مردم شهیدپرور خمین و مسئولان این شهرستان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

پنج شهید گمنام از تاریخ ۲۴ آذر وارد استان مرکزی شدند و تا ۶ دی ماه میهمان مردم سرزمین آفتاب هستند و برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهدای خوش نام دفاع مقدس در تاریخ ششم دی و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مرکز استان برگزار می‌شود.

کاروان شهدای گمنام ۲۴ و ۲۵ آذرماه در شهرستان‌های زرندیه و ساوه، ۲۶ آذر در دلیجان، ۲۷ آذر در محلات تشییع شد و دیروز نیز میهمان مردم خمین بودند.

این شهدای والامقام امروز در شازند، ۳۰ آذر در خنداب، یکم دی در کمیجان، ۲ دی در فراهان، ۳ دی در آشتیان، ۴ دی در تفرش و ۵ دی در اراک تشییع می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha